سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی در شهرستان قروه و همزمان با اربعین حسینی خبرداد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، قلعه شاخانی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آیین های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت های تخصصی وزارت ارشاد و اداره کل متبوع ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی را در شهرقروه برگزار می کند.
وی افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از جمله اهداف برگزاری این کنگره سراسری است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: این کنگره در سه بخش شعر عاشورایی، قطعه ادبی عاشورایی و بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان برگزار می شود.
قلعه شاخانی افزود: در بخش شعر عاشورایی علاقه مندان می توانند آثار خود را ب زبان فارسی و در دو رده سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و در مجموع در این بخش از 6 نفر برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 20 آذرماه به دبیرخانه دائمی کنگره شعر و قطعه ادبی عاشواریی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی شهرستان قروه ارسال کنند./س
انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، عاشورایی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.