عضو حزب مردم‌سالاری گفت: ایران و عربستان از طریق کنار گذاشتن اختلافات، توانايي برقراری روابط مسالمت‌آمیز را با یکدیگر دارند و تحولات منطقه‌ای، چنین امری را بیش از پیش ضروری می‌کند.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیرات بهبود روابط میان ایران و عربستان در شرایط کنونی، اظهار داشت: تیرگی روابط  ميان دو کشور در سال‌های پیش به وضوح مشاهده می‌شد  که در دوران سازندگی با تلاش‌های دیپلماتیک که از سوی دولت صورت گرفت، روابط در حد مطلوبی بهبود یافت.

وی ادامه داد: در آن زمان زمینه‌‌های لازم به منظور نقش‌آفرینی در بازسازی مناسبات میان دو کشور از سوی دولت ایجاد و روابط به نوعی احیا شد که باید در زمان کنونی هم اقدام به چنین حرکات دبپلماتیکی کرد.
 
عضو حزب مردم‌سالاری به ضرورت برقراری روابط فی‌مابین ایران و عربستان اشاره و تصریح کرد: این دو کشور از طریق کنار گذاشتن اختلافات ، توانايي برقراری روابط مسالمت‌آمیز را با یکدیگر دارند و تحولات منطقه‌ای، وجود چنین ضرورتی را بیش از پیش احساس می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت شخصیت‌های سیاسی بزرگ در ایجاد روابط بین کشورهای ایران و عربستان، یکی از راه‌حل‌های بهبود روابط است، گفت: تاثیرگذاری شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توجه به سوابق اجرایی و دیپلماتیک در بهبود اینگونه روابط قطعا موثر است.

قنبری به موضع‌گیری‌های کشور عربستان در قبال مسئله هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم مواضع غیر دوستانه‌ای که از سوی این کشور در روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان شاهد بودیم، زمینه‌های مساعدی برای برقراری روابط میان دو کشور وجود دارد تا از این طریق برخی کارشکنی‌ها در روابط شکسته شود.

قنبری به نقش دستگاه دیپلماسی ايران در منطقه اشاره و تصریح کرد: تحرکات دیپلماتیک در بهبود روابط قطعا تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به نوع نگاهی که در عرصه سیاست‌خارجی به وجود آمده، زمینه‌های مساعد را می‌توان در این خصوص فراهم ساخت.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست جديد ديپلماتيک جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، می‌توانیم موانع و مشکلات منطقه‌ای را در جهت بهبود مناسبات با کشورهای مختلف در نظام بین‌الملل حل و فصل کنیم.
 
عضو حزب مردم‌سالاری بيان داشت: روش علمي و ظرفيت ديپلماتيک وزارت‌خارجه توانايي حل مشکلات موجود در روابط بين‌المللي را در کاهش تنش‌های منطقه‌اي به بهترین شکل دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار