نمایندگان با تصویب دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 آذر) با تصویب دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی موافقت کردند.  
 
طرح مذکور تصریح می‌کند: به کارگیری و اشتغال افراد بازنشسته و یا کسانی که در سن بازنشستگی 60 سال یا سنوات بالای 30 سال می‌باشند در مشاغل استاندار، قائم مقام و معاونین وزرا، روسای سازمان‌ها، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و سمت‌های مناطق آزاد اقتصادی و سمت‌های هم تراز مشاغل فوق در دستگاه‌های اجرایی و ستادی ازمان تامین اجتماعی ممنوع است و مصوبات  دولت نیز در خصوص بازنشستگان دعوت به کار شده کان لم لیکن و ملغی الاثر می‌گردد.

 افراد مشمول این قانون که به این سمت‌ها شاغلند باید ظرف 15 روز انصراف خود را از ادامه خدمت ارایه و پست را ترک نمایند والا با اتمام 15 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عزل می‌شوند و سمتی نخواهند داشت و هرگونه پرداختی تحت هر عنوان حکم تصرف در عوامل دولتی محسوب می‌شود.  
 
هم چنین پس از نطق موافقان و مخالفان نمایندگان با 166 رای موافق، 31 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر با تصویب دو فوریت این طرح موافقت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار