مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تنها 25 درصد از گندم مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری در استان تولید و 75 درصد گندم مورد نیاز از خارج استان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛محسن ضیائی، در کمیسیون تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت تولید آرد در استان چهارمحال و بختیاری 190 هزار تن است و این در حالی است که مصرف آرد در استان 100 هزار تن در سال است.
وی افزود: قبل از هدفمندی یارانه ها 490 نانوایی در استان چهارمحال و بختیاری سهمیه آرد دریافت می کردند اما با هدفمندی یارانه ها و آزاد شدن قیمت ها اکنون 700 نانوایی در استان آرد دریافت می کنند.
ضیائی افزود: برای تامین آرد 24 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان جذب شد و هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.
مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پنج نمونه برنج وارداتی در انبارهای استان ذخیره سازی شده و مشکل تامین برنج در استان وجود ندارد.
ضیائی ادامه داد: تاکنون 25 هزار تن شکر خام برای کارخانه قند استان چهارمحال و بختیاری تامین شده و که از این میزان تاکنون 12 هزار تن شکر سفید توزیع شده و 15 هزارتن شکر سفید شده نیز در انبارهای کارخانه موجود است.
وی افزود: نرخ دولتی شکر در کارخانه "یک هزار و 900 تومان" است.

 

برچسب ها: گندم ، تولید ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.