تعمیرات اساسی در شرکت زاگرس جنوبي بزرگترین شرکت تولید کننده گاز کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ تعمیر ادوات و تجهیزات مراکز جمع آوری و تفکیک گاز و مایع ، تعمیر 7 هزار و هفتصد و چهل و دو متر خط لوله ، و تعمیر و نصب 3 دستگاه توربوکمپرسور در شرکت زاگرس جنوبی از جمله این تعمیرات است.

سید ابوالحسن محمدی مدیر عملیات شرکت زاگرس جنوبی گفت: با اتکا به توان متخصصان داخلی تعمیرات مراکز جمع آوری و تفکیک و خطوط لوله انتقال و جریانی به طول دو هزار و 750 متر همزمان با تعمیرات اساسی پالایشگاه پارسیان با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه این مراحل بدون کاهش تولید این پالایشگاه و زودتر از موعد مقرر انجام شد ادامه داد: این طرح برای نخستین بار به این شیوه در سطح شرکت زاگرس جنوبی صورت گرفت.

محمدی با اشاره به اهمیت بالای تعمیرات در پارسیان افزود : همزمان با تعمیرات اساسی در این منطقه ایمن سازی خطوط لوله جریانی 24حلقه چاه های منطقه گازی میدان تابناک در محدوده 150متری، ایمن سازی خطوط لوله انتقال گاز 10 حلقه چاه ورودی به مراکز جمع آوری سه گانه تابناک و ایمن سازی خطوط لوله انتقال گاز30 اینچ در منطقه با انجام دو هزار و هفتصد و پنجاه متر خاک برداری ازخطوط لوله ، عایق کاری و پوشش مجدد اجرا شد.

وی همچنین از تعمیر و نصب 3 دستگاه توربین در منطقه عملیاتی ناروکنگان خبر داد و گفت: این توربین ها با توجه به نیاز منطقه برای تولید در کوتاهترین زمان ممکن توسط شرکت های داخلی و با همکاری متخصصین زاگرس جنوبی تعمیر و راه اندازی شدند.

مدیر عملیات شرکت زاگرس جنوبی همچنین انجام تعمیرات اساسی در مراکز تفکیک در منطقه گازی پارسیان با انجام تعمیرات برق ، ابزار دقیق و مکانیک، و نیز تعمیرات در مراکز جمع آوری و تفکیک سه گانه منطقه گازی نار و مراکز 3 و 4 میدان گازی کنگان و توپکرانی هوشمند خطوط لوله 20 و 24 اینچ نار و 21 اینچ کنگان و جمع آوری تسهیلات چاه گازی شماره 13 کنگان برای تعمیر چاه توسط نیروهای این منطقه و انجام اصلاحیه ارسال مایعات به صورت flow gravity و از سرویس خارج کردن پمپ های مایعات گازی فاز 2 که سالیانه صرفه جویی قابل ملاحظه ای در خصوص کاهش برق مصرفی و صرفه جویی در تعمیرات خواهد داشت را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد .

محمدی در مورد تعمیرات در منطقه عملیاتی آغارودالان نیز بیان کرد: نیروهای این منطقه تعمیرات اساسی واحد تثبیت نقطه شبنم هیدروکربوری واحد(600) ، تعمیرات موردی واحدهای پالایشگاه فراشبند و کارهای تعمیراتی چاهها،‌ مراکز جمع آوری و تفکیک آغارودالان و مراکز جمع آوری و تفکیک آغار (Acf) ، تعمیرات خطوط لوله چاهها و خطوط انتقال مراکز جمع آوری جمعاً به متراژ 2400 متر را به پایان رساندند.

مدیر عملیات افزود: علیرغم گستردگی حوزه جغرافیایی مناطق عملیاتی و تعدد چاههای این شرکت تقریباً بیش از 97 درصد از عملیات درون چاهی و سرچاهی توسط اداره خدمات فنی چاههای زاگرس جنوبی انجام که سبب صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه ها و زمان شد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: ادوات ، شرکت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.