برخی از مواردی که باید در صندوق بیمه کشاورزی اصلاح شود، بازپرداخت ها و برآوردها در صندوق بیمه کشاورزی است که با تاخیر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد با اشاره به برخی از مواردی که باید در صندوق بیمه کشاورزی اصلاح شود گفت: بازپرداخت ها و برآوردها در صندوق بیمه کشاورزی با تاخیر انجام می شود و کارشناسان این صندوق نیز با مدت زمانی طولانی از محصولات آسیب دیده سرکشی و ارزیابی می کنند.

عزیز روستا  اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و سرمازدگی محصولات کشاورزی با شروع فصل سرما، نیازمند تجدید نظر صندوق بیمه کشاورزی در قوانین و حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان هستیم.

وی گفت: یکی از برنامه های ترویجی جهاد کشاورزی تشویق کشاورزان به بیمه کردن محصولات خودشان است اما صندوق بیمه کشاورزی علی رغم فعالیت های گسترده و خوبی که در چند سال گذشته داشته، در یکی دو سال اخیر آنچنان که باید از کشاورزان حمایت نمی کند.

مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد خاطر نشان کرد: این صندوق محصولاتی مانند گندم، ذرت و برنج را تحت پوشش بیمه ای خود قرار می دهد اما برای تحت پوشش قرار دادن محصول گوجه فرنگی که یکی از محصولات اصلی صیفی کاران شهرستان پاسارگاد و دیگر نواحی استان است چندان تمایلی ندارد.

وی بیان کرد: با این شرایط کشاورزان چندان تمایلی به بیمه کردن محصولات خود ندارند و یا محصولات دیگری را جایگزین کشت های اصلی خود می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصلاح ، صندوق ، بیمه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.