عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است، قوانینی که مجلس تصویب می کند بایدگره گشا باشد، نه اینکه گرهی را در کار مردم ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری گفت: بر اساس قانون مترقی کشور ما برای جلوگیری از هرج و مرج و نابسامانی تفکیک قوا صورت گرفته است و هر یک از قوا می توانند حوزه وظایف خود را به طور مستقل پیگیری کنند و در عین حال با سایر قوا همکاری و تعامل داشته باشند.

به گفته نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تعیین بایدها و نبایدهای کشور در قالب ایجاد قوانین از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی است.

مصری گفت: آنچه وارد مجلس می شود یا از طریق لایحه های دولت است و یا از طریق طرح هایی که توسط نمایندگان ارائه می شود و مجلس آنها را به صورت قانون تصویب می کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، مجلس باید نیازهای مردم را در قالب قانون طرح کند و در نظر بگیرد که آیا این قوانین زمینه اجرا شدن دارند، یا نه.

مصری افزود : چون اجرای عمده قوانین را دولت برعهده دارد لازم است قبل از تصویب قانون با دولت نیز همفکری شود و کارشناسان دولت با ارائه نظرات کارشناسی مجلس را یاری کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه پرداختن به کارهای حاشیه ای وقت نماینده ها را می گیرد، گفت: دخالت در انتصاب ها،نوشتن نامه به مسئولان اجرایی و بانک ها از جمله کارهایی است که باعث هدر رفتن وقت نماینده ها می شود./س



برچسب ها: مهمترین ، باید ، نباید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.