تظاهرکنندگان ضد دولتي در تايلند وارد محوطه باشگاه ورزشي پليس شدند، جايي که نخست وزير اين کشور در آنجا حضور دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري رويترز در خبري فوري گزارش داد: شاهدان اعلام کردند تظاهرکنندگان ضد دولتي در تايلند وارد محوطه باشگاه ورزشي پليس شدند ، جايي که يينگ لاک شيناواترا نخست وزير اين کشور در آنجا حضور دارد. حمله تظاهرکنندگان به ساختمان پلیس سبب شد نخست وزیر تایلند به مکانی نامشخص منتقل شود.

این در حالی است که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در نزدیکی دفتر نخست وزیر تایلند از گار اشک آور استفاده کرد.

شب گذشته نیز درگیری های خیابانی در بانکوک رخ داد و بر اثر این خشونت ها دو نفر کشته و دست کم 45 نفر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، صبح روز یکشنبه هزاران تظاهرکننده که در پی سرنگونی دولت شیناواترا بودند با پوشیدن لباس های سیاه ، در چندین نقطه از بانکوک تجمع کردند .

گزارش های منتشر شده حاکی است یکی از حامیان دولت تایلند - که به پیراهن قرمزها معروف هستند - صبح روز شنبه به ضرب گلوله کشته شد. این در حالی است که روز شنبه نیز یک دانشجوی 21 ساله در بانکوک به ضرب گلوله جان باخت.

تظاهرکنندگان تایلندی به تلاش های یک هفته ای خود به منظور برکناری شیناواترا و همچنین پایان دادن نفوذ سیاسی خانواده او بر امور سیاسی در تایلند، شدت بخشیده اند.

پس از درگیری بین حامیان و مخالفان یینگ لاک شیناواترا در نزدیکی ورزشگاهی که حدود 70 هزار حامی دولت در آنجا تجمع کرده بودند، نیروهای پلیس برای حفاظت از ساختمان های دولتی فرا خوانده شده اند .

رهبر تظاهرکنندگان از معترضان خواست ده دفتر دولتی، شش ایستگاه تلویزیونی ، پاسگاه های پلیس و دفتر نخست وزیر تایلند را به اشغال خود درآورند .

پلیس تایلند روز یکشنبه اعلام کرد تظاهرکنندگان کنترل شبکه تلویزیونی پی بی اس را در دست گرفته اند و دست کم سه هزار معترض در مقابل پاسگاه های پلیس تجمع کرده اند.

این در حالی است که مراکز خرید در بانکوک به عنوان اقدامات احتیاطی تعطیل شده اند.

جاتوپورن پرومفان رهبر پیراهن قرمزها اعلام کرد چهار تن از معترضان حامی دولت در درگیری ها کشته شده اند .

بر اساس گزارش دفتر امور فوق العاده دولت، در درگیری ها 45 نفر زخمی شده اند.

پس از لغو تجمع پیراهن قرمزها - اقدامی که به منظور کاهش تنش ها انجام شد - هزاران حامی دولت خیابان ها را ترک کردند.
با این حال، در حال حاضر بعید به نظر می رسد بدترین بحران سیاسی در تایلند از ماه آوریل-مه 2010 به پایان برسد.

یینگ لاک شیناواترا که در سال 2011 در انتخابات به پیروزی رسید از تظاهرکنندگان خواست خیابان ها را ترک کنند و با دولت وارد مذاکره شوند.

او همچنین گفت در پی اشغال وزارت اقتصاد در روز دوشنبه توسط معترضان، اقتصاد تایلند در معرض خطر قرار گرفته است.

سوتپ توگسوبان رهبر معترضان ضد دولتی با نادیده گرفتن اظهارات نخست وزیر تایلند به معترضان گفت برای رسیدن به اهداف خود باید قوانین را نقض کنند.

روز یکشنبه و در آستانه به پایان رسیدن ضرب الاجل معترضان برای کنار رفتن نخست وزیر تایلند از قدرت ، هفده گردان ارتش - که هر کدام متشکل از 180 نیروی نظامی پلیس هستند - برای برقراری امنیت در بانکوک فرا خوانده شده اند.

روز شنبه پس از حمله معترضان ضد دولتی به اتوبوس حامل حامیان دولت ، در گیری ها در بانکوک شدت یافت.

شاهدان اعلام کردند مخالفان همچنین به یک تاکسی حمله کردند که شماری از پیراهن قرمزها در آن حضور داشتند و افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار