فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: آمادگی و حضور به موقع در صحنه عوامل امدادی و تعامل متقابل بین دستگاه ها، شرط اصلی در مدیریت بحران ها است.

 

ˈابوالقاسم مهریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: هدف از اجرای این مانور سنجش و ارزیابی دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران و آگاهی آنها از میزان آمادگی، توان مدیریتی، امکانات و تجهیزاتشان بود.

وی گفت: بحمدالله حضور در صحنه دستگاه های عضو بهنگام بوده و در شهرستان فیروزکوه با وجود مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی فراوان، نیازمند آمادگی کامل و حضور در صحنه به موقع نیروها هستیم.

مهری افزود: با عنایت به اینکه فیروزکوه دورترین نقطه استان از پایتخت است و از بیشترین وسعت در بین شهرستان های استان برخوردار بوده و بر سر مسیر مواصلاتی سه استان مهم کشور قرار دارد، مسؤولان و مراجع فرادستی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی بطور نمونه با اشاره به روان سازی عبور و مرور بیش از 300 خودرو در گردنه ˈبشمˈ در برف و کولاک چند روز گذشته شهرستان، تصریح کرد: آنچه موجب توفیق در این ماموریت مهم بود، برخورداری از تجهیزات و حضور به موقع مدیران و پرسنل در صحنه حادثه بود.

وی در خاتمه اذعان کرد: این قبیل مانورها به منظور آمادگی هر چه بیشتر اعضای مدیریت بحران شهرستان در ایام مختلف و ساعات گوناگون روز و شب ادامه خواهد یافت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.