امام جمعه رودهن گفت: پیروزی در توافق هسته ای، حاصل پایداری ملت و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به پیروزی بزرگ ایران در مذاکرات ˈژنو 6ˈ اظهارکرد: توافق به دست آمده یکی از مهمترین اخبار روز جهان بود که در صدر تحلیل های خبرگزاری ها و رسانه های گروهی قرار گرفت.

وی گفت: مذاکره با آمریکا فقط در قالب پرونده هسته ای بوده و سایر موضوعات مطرح شده در برخی رسانه ها در خصوص روابط ایران و آمریکا، انحرافی و دروغ است.

حجت الاسلام توسلی افزود: کلیات این موضوع از سوی مقام معظم رهبری مورد تایید است که در دیدار معظم له با 50 هزار نفر از فرماندهان بسیج و سپاه سراسر کشور مورد تایید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خطوط قرمزی در مذاکرات وجود دارد که قابل معامله نیست و تیم مذاکره کننده در چارچوبی مشخص که از سوی شورای عالی امنیت ملی اعلام می شود به گفت وگو می پردازد.

امام جمعه رودهن ادامه داد: ایستادگی و استقامت مردم و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری زمینه ساز دستیابی به این توفیق عظیم بوده است.

وی بیان کرد: هم اینک 17 سایت هسته ای در سراسر کشور و به دست توانای دانشمندان جوان این مرز و بوم به فعالیت مشغولند و بحمدالله امروز در فناوری هسته ای بطور کامل خودکفا هستیم.

حجت الاسلام توسلی اضافه کرد: علاوه بر آن، امروز ایران اسلامی به یک صادرکننده تسلیحات و ادوات نظامی در جهان تبدیل شده و قدرت دفاعی خود را بطور چشمگیری افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تعمیق سیاست ها و نفوذ منطقه ای ایران، امروز سیاست های استعماری غرب در سوریه، افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین اشغالی با شکست مواجه شده است.

امام جمعه رودهن در خاتمه با برشمردن برخی دستاوردهای مهم این توافق، تصریح کرد: حق غنی سازی ایران از سوی گروه موسوم به ˈ1+5ˈ به رسمیت شناخته شده، تحریم های موجود کاهش می یابد و هر گونه بدقولی و نقض عهد منجر به بازگشت به نقطه آغازین مذاکرات می شود./س


برچسب ها: هسته ایی ، پایداری ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.