پژوهشگران دریافته‌اند که افراد تنبل که به ورزش کردن علاقه ندارند می‌توانند تناسب اندام را تنها با تماشای مسابقات ورزشی حتی با تلویزیون بدست آورند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پزشکان خبر خوبی به افرادی که از ورزش کردن فراری هستند می‌دهند و آن اینکه حتی تماشای ورزش چه از طریق حضور در ورزشگاه‌ها و یا تماشای تلویزیون می‌تواند باعث تناسب اندام درافراد شود.

گفتنی است: وقتی مردم در حال تماشای مسابقات ورزشی هستند، ضربان قلب و نرخ تنفس آنها افزایش می‌یابد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: این حالت وقتی تماشای مسابقه ورزشی تمام می‌شود به وضعیت عادی خود برمی‌گردد و به نوعی ورزش برای فرد محسوب می‌شود.

تا به حال تنها اثرات تماشای مسابقات ورزشی به لحاظ روانی برای افراد مورد بررسی قرار گرفته بود و بررسی دیدن مسابقه ورزشی و تناسب اندام برای اولین بار صورت گرفته است.

پزشکان تماشای مسابقات ورزشی را به افراد توصیه می‌کنند، البته درکنار این موضوع توصیه اکید می‌کنند که چنانچه دچار مشکل قلبی و یا سن بالا هستند از قرار گرفتن در وضعیت‌های بسیار هیجان‌انگیز خودداری نمایند.

دانشمندان همچنین دریافته‌اند؛ که تکان‌های عصبی ناشی از هیجان دیدن مسابقه ورزشی می‌تواند باعث تحریک عضلات و در نتیجه بتدریج تناسب اندام در افراد شود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار