پرورش اعلام کرد: قرار است تا اربعين حسيني پروازهاي بحرين از فرودگاه مشهد و شيراز برقرار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فرهاد پرورش مديرعامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در حاشيه نمايشگاه راه و شهرسازي با اشاره به اينکه هواپيمايي هما پروازهاي بين‌المللي خود را به عتبات افزايش داده است، گفت: هم‌اکنون تعداد پروازهاي هفتگي هواپيمايي هما به عتبات عاليه 32 پرواز است به طوريکه امسال اين شرکت 200 پرواز به مکه و مدينه منوره داشته است.

وي در ادامه با اشاره به ناوگان 320 شرکت هواپيمايي هما گفت: اين ناوگان جديد است و سرويس و خدمات آن "هماکلاس" مي‌باشد.

پرورش در ادامه به برقراري پروازهاي بحرين اشاره کرد وگفت: قرار شده تا اربعين حسيني پروازهايي از فرودگاه مشهد و شيراز به سمت بحرين داشته باشيم.

وي تصريح کرد: مذاکرات و توافقاتي با کشورهاي اروپايي به منظور تامين قطعات هواپيماها انجام شده و براي برخي خدمات جانبي ناوگان هوايي تقاضاهايي به شرکتهاي سازنده کشورهاي خارجي فرستاديم که اميدواريم پاسخ مثبتي از سوي آنها دريافت کنيم.

مديرعامل شرکت هواپيمايي هما اظهار داشت: هنوز مذاکره‌اي درباره‌ي ورود ناوگان جديد به کشور با کشورهاي اروپايي نداشتيم و در صورتي که بخواهيم توافقنامه‌هايي هم در اين باره داشته باشيم تقاضاي ما براي هواپيمايي ايرباس خواهد بود چراکه سياستگذاري ما براي خريد هواپيمايي ايرباس مي‌باشد.

پرورش در ادامه درباره‌ي آزادسازي نرخ بليت هواپيما گفت: آزادسازي يک دستور و اجبار است و تاکنون هم به تعويق افتاده است.

وي اضافه کرد: تيم کارشناسي براي آزادسازي نرخ بليت سال گذشته تشکيل شد و مجموعه‌اي از فعاليتها درباره آزادسازي تقديم وزير راه شده است.

وي تصريح کرد: در مرحله اول آزادسازي بايد زيرساختها تکميل شده و بعد تنوع سازي انجام شود که در صورت افزايش خدمات شرکتهاي هواپيمايي قيمتها نيز متناسب با آن افزايش مي‌يابد.

پرورش ادامه داد: نتيجه آزادسازي در خيلي از کشورها مطلوب بوده است چراکه سودآوري خوبي را براي شرکتها به همراه دارد و موجب ايجاد رقابت بين شرکتهاي هواپيمايي مي‌شود.

پرورش گفت: بخش بزرگي از بدهي خود به شرکت نفت را پرداخت کرده‌ايم.

وي خاطرنشان کرد: براي واگذاري شرکت هواپيمايي هما قيمت 1460 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است البته اين نرخ براي 50 درصد واگذاري مي‌باشد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بحرین ، شیراز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار