هدف بسيج خدمت به ورزش ايران است

معاون ورزش همگانی وزیر ورزش ساخت سالن‌های ورزشی توسط بسیج را خدمت بزرگی به ورزش ایران می‌داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود خسروی درباره عملکرد بسیج در حوزه ورزش اظهار داشت: بسیج در ورزش هم مانند تمامی ماموریت‌هایش در بخش‌های دیگر سربلند بیرون آمده است. در ورزش گام های موثری توسط بسیج برداشته شده که البته تا حد مطلوب فاصله دارد. با این حال در عرصه فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز و ورزشی، بسیج مانند سال های دفاع مقدس کارهای ماندگاری انجام داده است.

معاون ورزش همگانی وزیر ورزش افزود: ساخت سالن های ورزشی از جمله این فعالیت هایی است که مورد تقدیر است. همچنین در زمینه تخصصی ورزشی و بحث ورود به عرصه قهرمانی هم کارهای خیلی خوبی صورت گرفته که البته در این بخش باید بسیج احتیاط کند که از ورزش همگانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است غفلت نکند.همان طور که رهبر انقلاب فرموده اند مهم ترین وظیفه بسیج در زمینه ورزش باید ورزش همگانی باشد.

وی درباره ضرورت ورود بسیج به ورزش اظهار داشت: به نظر من باید این سوال را اینطور مطرح کرد که بسیج کجا نباید ورود پیدا کند. بسیج در سال های دفاع مقدس و بعد از آن نشان داده که در هر بخشی وارد شده با توجه به انرژی و توانی که نیروهای بسیجی دارند موفق بوده اند. به هر حال نیروهای جوان در بسیج فعال هستند و این پتانسیل خوبی است که می تواند هر کاری را انجام بدهد.
خسروی وفا تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای جوان در بسیج، این نیرو می تواند نقش مهمی در تربیت ورزشکاران ارزشی داشته باشد و با آموزش هایی که در کنار مهارت های ورزشی به جوانان می دهد آنها را طوری بار بیاورد که که ارزش ها در باورهای آنها نهادینه شود و همان طور که در ورزش موفق و چهره های شاخصی می شوند می توانند در بحث اخلاقی هم الگو شوند.
رئیس کمیته پاراالمپیک با اشاره به چگونگی ورود بسیج به ورزش گفت: مهم ترین مسئله ای که نباید فراموش شود غافل نشدن بسیج از ورزش همگانی است.همچنین بسیج در ورزش باید علاوه بر اینکه از تجربیات علمی و تخصصی رایج استفاده می کند، باید خود این نهاد هم دست به خلاقیت هایی در عرصه ورزش بزند و با توجه به آرمان هایی که این نیرو دارد از ورزش در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده کند.
وی در ادامه درباره درباره ساخت و سازهای ورزشی که توسط بسیج در کشور صورت گرفته افزود: بسیج در دوران جنگ نشان داد که پتانسیل بالایی در کارهای لجستیکی و عمرانی دارد. در آن زمان کارهایی توسط نیروهای بسیجی انجام می شد که اصلا با حساب دو دوتا چهارتا جور در نمی آمد اما بسیجیان با عزم و اعتقادی که داشتند کارهای نشدنی را شدنی می کردند.

خسروی وفا در پايان خاطرنشان كرد: در بحث ورزش هم بسیج هم همان توان لجستیکی و عمرانی زمان هشت سال دفاع مقدس را وارد این کار کرده است و با ساخت سالن های ورزشی با هزینه هایی به مراتب کمتر از هزینه ای که مورد نیاز است در حال خدمت بزرگی به ورزش است.ساخت این سالن های ورزشی سرانه ورزشی را هم افزایش می دهد و امیدوارم نهادهای دیگر که متولی ورزش هم هستند در این زمینه با بسیج مشارکت کنند و بتوانند از ظرفیت عظیم این نیرو استقاده کنند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: خسروی ، معاون ، بسیج ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار