رئیس جديد سازمان ملی بهره‌وری گفت:‌ سند جامح بهره وري كشور نهايي و به دولت ارايه شده كه طي آن وضعيت بهره وري بهبود مي يابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رويا طباطبایی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران که با حضور محمدباقر نوبخت معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری بود، اظهار داشت:‌ بهره‌وری اکنون در كشور وضعیت خوبی ندارد و برای اینکه بتوان مؤلفه‌های آن را ارتقا داد، باید تلاش‌های فراوان در بخش‌های مختلف انجام شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری، افزود: اکنون آموزش‌ها کمیت خوبی دارد و باید در بخش کیفیت نيز تلاش‌های بیشتر برای ارتقای آن انجام داد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌‌گذاری در کشور وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: مسائل نوآوری در زمینه بنگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و در مجموع در سطح ملی باید پدید آید ولی به خاطر شرایط تحریم چون امکان استفاده از تکنولوژی‌های برتر وجود نداشته باید زیرساخت‌های آن ارتقا یابد.

طباطبایی تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی، کارآفرینی، رقابت‌پذیری عمده‌ترین مؤلفه‌های ارتقای بهره‌وری هستند.

وی به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بعد اقتصادی اشاره کرد و گفت: ‌این سیاست‌ها مستقیم یا غیر مستقیم به بهره‌وری اشاره دارد که می‌توان به سیاست‌های حمایت از تولید ملی و سیاست‌های کلی اشتغال اشاره کرد.

وی عنوان کرد: بهبود فضای کسب و کار، توانمندسازی نیروی کار، ایجاد خلاقیت و انگیزه از دیگر مولفه‌‌های ارتقای بهره‌وری هستند.

رئیس سازمان ملی بهره‌‌وری به سهم بهره‌وری در پایان برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: این سهم باید به یک سوم از رشد (۸درصدی) اقتصادی برسد و باید در این راستا بازارهای رقابتی شکل گیرد و نیروی متخصص بر اساس اصل رقابت‌پذیری و کارآفرینی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد در صورت کاستی‌های لایحه نظام بهره‌وری آن را اصلاح و تکمیل کنیم، گفت: ارائه آمار دقیق از سهم بهره‌وری بر اساس آمارها و استانداردهای بین‌المللی، ارتباط مناسب با سازمان بهره‌وری آسیایی، ارتقای علمی بنگاه‌ها و نیز ارتقای فرهنگ بهره‌وری با همکاری صدا و سیما در دستور کار این سازمان خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بهره وری ، اقتصاد ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار