پنجمين زنجيره انساني مردم اهواز در حمايت از رودخانه کارون و در اعتراض به اجراي طرح انتقال آب بهشت آباد و نيز آلودگي هواي شهر اهواز در ساحل رود کارون تشکيل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ در اين تجمع که با حضور زنان ،مردان و جوانان شهر اهواز برگزار شد شرکت کنندگان که بسياري با ماسک هاي نمادين در اين زنجيره حضور داشتند، اعتراض خود را نسبت به آلودگي هوا و انتقال آب از سرشاخه هاي رودخانه کارون اعلام کردند.

اين پنجمين بار است که خوزستاني ها زنجيره انساني در حمايت از کارون تشکيل مي دهند.

فعالان محيط زيست مي گويند انتقال آب رودخانه کارون ، دبي يا آورد رودخانه هاي منتهي به جلگه خوزستان و خليج فارس را بشدت کاهش مي دهد.

شرکت کنندگان در اين تجمع از مسئولان به ويژه رئيس جمهوري خواستند تا نسبت به نابودي محيط زيست بدليل اصرار استانهاي مرکزي واکنش جدي نشان داده و طرح انتقال آب از سرشاخه هاي کارون را براي هميشه تعطيل کند.

24 مهر ماه 1392 اولين زنجيره انساني حمايت از کارون توسط تعدادي از جوانان اهوازي شکل گرفت.

سومين زنجيره انساني حفاظت از رودخانه کارون نيز با حضور معصومه ابتکار رئيس سازمان محيط زيست در ساحل اين رودخانه در اهواز تشکيل شد.

چهارمين زنجيره حمايت از کارون نيز با عنوان زنجيره سکوت به دليل شفاف نبودن سخنان مقامات مسئول ملي و محلي، روز جمعه 9 آبان 1392 در ساحل غربي رودخانه کارون در اهواز برگزار شد.

طرح انتقال آب ازسرشاخه هاي کارون موسوم به بهشت آباد قرار است سالانه يک ميليارد و 100 ميليون متر مکعب آب رودخانه کارون را به فلات مرکزي منتقل کند. اين در حالي است پيش از اين نيز طرح هاي انتقال آب از سرشاخه هاي اين رودخانه به فلات مرکزي انجام شده است./س
برچسب ها: زنجیره ، حمایت ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.