در 8 ماه ابتدایی سال؛

توزیع بیش از 2 میلیون واحد "خون" در بیمارستان‌های کشور /وضعیت ذخایر مناسب است

در 8 ماهه ابتدایی سال بیش از 2 میلیون واحد "خون" از سوی مردم اهدا و در بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.

دکتر حاجی بیگی مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از 8 ماهه ابتدایی سال آخر آبان ماه 2296519 واحد خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های کشور توزیع شده که 1257240 واحد گلبول قرمز فشرده شده  که به مصرف بیماران تالاسمی، دیالیزی، تصادفات، جراحی‌های بزرگ قلب باز، جراحی زنان و زایمان و جراحی‌های ارتوپدی رسیده است.
 
وی افزود: همچنین از این تعداد 476133 واحد پلاسما به مراکز سوختگی کشور همچنین به منظور خون بیمارستان سیروز کبدی ارسال شده است.
 
حاجی بیگی همچنین تصریح کرد: 563146 واحد پلاکت نیز در 8 ماه ابتدایی سال به مصرف بیمارستان مبتلا به سرطان و بیماری‌های خونریزی دهنده‌اش رسیده است.
 
وی همچنین افزود: از 1716632 نفر مراجعه کننده به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور در 8 ماهه ابتدای سال 1363818 موفق به اهدای خون شده‌آند.
 
حاجی بیگی همچنین وضعیت حال حاضر ذخایر خونی را مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به پشت سر گذاشتن تاسوعا و عاشورای حسینی وضعیت ذخایر خونی مناسب است ولی با نزدیک شدن فصل زمستان و کم شدن این آمار نیازمند مراجعه همیشگی مردم به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون هستیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: خون ، انتقال ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار