کارشناس مسوول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: باغداران با جمع آوری میوه ها و برگ های آلوده از پای درختان، نسبت به سلامتی باغات خود اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، علی نژاد رئوف با بیان این مطلب افزود: برای حفظ سلامتی درختان، باغداران باید میوه های پای درختان و همچنین مانده بر روی درختان را جمع آوری نموده و از آن برای مصارف خوراکی دام های سبک استفاده کنند.

وی با تاکید بر توجه جدی باغداران به توصیه های کارشناسان کشاورزی قبل از بارش برف گفت: باغداران برای ارتقا تولید خود، اقدام به تهیه کود فروت ست با ترکیب کود اوره، اسید بوریک و سولفات روی به پنج کیلوگرم از هرکدام در هزار لیتر آب و استفاده آن بصورت محلول پاشی روی درختان یک در مرحله خزان برگها و بار دوم اوایل بهار و قبل از باز شدن جوانه ها کنند.

کارشناس مسوول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: محافظت از درختان در برابر حمله جوندگان در زمستان و هرس به موقع آنها، استفاده از روغن ولک و قارچ کش قبل از تورم جوانه ها و بعد از سپری شدن خطر یخبندان در باغ ها برای تولید محصول سالم و کشاورزی پایدار ضروری است.

علینژاد رئوف یادآوری کرد: هرس شاخه های آلوده و سوزاندن آنها، چال کردن و از بین بردن علف های هرز پای درختان که پناهگاهی برای برخی از عوامل خسارت زا محسوب می شود و همچنین بیل زدن پای درختان، برای از بین بردن پناهگاه حشراتی که در داخل خاک زمستان گذرانی می کنند و حفظ سلامت باغات موثر است./س

 

برچسب ها: میوه ، آلوده ، پای درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.