یک روان‌شناس گفت: افراد همیشه تمایل دارند که مورد توجه و نوازش قرار گیرند در صورتی که این توجه به صورت طبیعی پاسخ داده شود نیاز برطرف می‌شود ودر صورتی که این نیاز به خوبی پاسخ داده نشود فرد با عدم پاسخ‌گویی با نیازهای خودش مواجه می‌شود و در نتیجه درصدد جبران نیاز سرکوب شده بر می‌آید.

افشاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: افراد برای رفع نیاز توجه سعی می‌کنند از طریق حضور در جمع و غلو در مسائل این نیاز را رفع کنند و با بیش از حد صحبت کردن و به نوعی مطرح کردن خود دچار پرگویی می‌شوند و زمینه مهیا می‌شود که فرد جزء افراد ویژه قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به دلایل پرگویی افزود: گاهی پرگویی افراد ناشی از دلایل روان‌شناختی است به این صورت که در متن یک بیماری قرار دارد که از آن تحت عنوان پرش افکار یا فشار کلام یاد می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: برای درمان پرگویی می‌توانیم از خدمات روان‌پزشکی بهره‌مند شویم و شرایط و بستر خیلی از بیمار‌ی‌ها در واقع دوره‌ی رشد و کانون خانواده است و پیکره و ساختار خانواده نقش مهمی در پرگویی دارد.  
افشاری خاطر نشان کرد: نسل امروز ساختار و خواسته‌های ویژه‌ای دارد که به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست. پاسخ‌گویی بهینه به نیازهای کودکان و اعتماد به نفس و خودباوری موجب می‌شود که دیگر فرزندانمان برای مطرح کردن خویش دست به هر کاری نزنند و حدود خود را شناخته و با حفظ عزت، شرایط رشد بهینه و سالم را فراهم کنند.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: مسئله ، پرگویی ، نوازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار