یک آسیب شناس گفت: تغییر سبک زندگی و سخت‌گیری انضباطی والدین از علل ایجاد شکاف بین نسل‌ها محسوب می‌شود.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تغییر سبک زندگی اصلی‌ترین علت شکاف نسل‌ها است و از نگاه رفتارشناسی ارتباط فرزندان با والدین را به سه شکل می‌توان ارزیابی کرد.  
وی ادامه داد: تعامل نسل‌ها نخستین شکل ارتباط فرزندان با والدین است یعنی فرزندان دارای ضوابط مناسب با والدین بوده و در بین آنها شکاف و اختلافی دیده نمی‌شود مورد بعدی تقابل نسل‌هاست که در این حالت نیز فرزندان در کشمکش رفتاری با والدین بوده و مورد آخر گسست نسل‌ها است که در این فرآیند فرزند رابطه‌ی عاطفی و مادی و معنوی خود را با خانواده کمتر یا قطع نموده است.  
ابهری اظهار داشت: علت ایجاد تغییر سبک در زندگی این است که فرزندان موارد ذهنی و خیالی را با قصد و تحقق در زندگی روزمره وارد رفتار خود می‌نمایند و دومین علت روانی و رفتاری گسست نسل‌ها سخت‌گیری‌های انضباطی والدین و بی‌قیدی در رفتار آنها است.  
این آسیب‌شناس در پایان خاطر نشان کرد: احیای ارزش‌های دینی و فرهنگی در زندگی خانواده‌ها، استفاده از زبان رسانه‌ای برای تقویت ارتباط عاطفی فرزند با خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی در جهت ایجاد تفاهم بین والدین و فرزندان از مواردی هستند که برای پیشگیری از ایجاد شکاف بین نسل‌ها می‌توان استفاده کرد.  
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: ابهری ، اسیب ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار