اصفهان/

نگاه جزیره ای به بخش کشاورزی بزرگترین تهدید این بخش است

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی اتاق ایران گفت: جزیره ای نگاه کردن به مسایل کشاورزی بزرگترین تهدید این بخش است و تا زمانی که کلان نگری در کشاورزی حاکم نشود نمی توان انتظار رشد و بالندگی این بخش را داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،«شمسعلی هادیزاده معلم»در نشست مشترک کمیسیون های کشاوزی اتاق ایران و اتاق اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:کشاورزی امروز کاشت،داشت و برداشت صرف نیست بلکه عرضه یکی از مهمترین موضوعات بخش کشاورزی است که در کنار سه بخش فوق باید به آن توجه شود و کشاورزان باید قبل از کشت به فکر عرضه و تقاضا بازار و صادرات محصولات خود باشند.

وی جایگاه اتاق را در نظام تصمیم سازی کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت:ارایه گزارش های صحیح به مسوولان و نمایندگان مجلس و تحلیل های کارشناسی می تواند به اتخاذ تصمیم منطقی و صحیح منجر شود.

هادیزاده معلم از پیگیری کمیسیون کشاورزی اتاق ایران جهت آمایش سرزمین خبر داد و گفت:در شرایطی که کشور با کمبود آب روبروست هندوانه کیلویی 800 تومان صادر شود، جای تامل دارد و باید در تولید وصادرات محصولات کشاورزی که آب بسیاری مصرف می کنند تجدید نظر شود زیرا منابع آبی کشور محدود است.

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی اتاق ایران افزود:در طرح آمایش باید بخشی ازمحصولات کشاروزی که در کشور مزیت ندارند تولید نشود و از خارج وارد شود و آب موجود صرف تولید محصولات مزیت دار شود.

وی با اشاره به ساخت پایانه بارهوایی فرودگاه اصفهان گفت:مجموعه ای منحصر به فرد برای صادرات محصولات است که می تواند نقش موثری در صادرات بخش کشاورزی استان های مرکز داشته باشد.

هادیزاده معلم انتقال آب از حوضه ها را آخرین راه حل برای تامین آب مورد نیاز هر منطقه عنوان کرد و گفت:مصرف آب در هر بخش باید بر اساس بالاترین بهره وری باشد و همه مردم باید دغدغه مصرف بهینه آب را داشته باشند./س

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، کشاوزی ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.