وزیر امور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم کار سخت گروه سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره‌کننده، تازه شروع شده و از هم اکنون باید برای توافق نهایی با کشورهای 1+5 تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، محمد جواد ظریف در دیدار با این استاد حوزه علمیه قم ضمن ارائه گزارشی از توافق‌نامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5،‌ اظهار داشت:‌ بدخواهان مذهب تشیع و نظام جمهوری اسلامی، دنبال این هستند که چهره نامناسبی از ایران ترسیم کنند و بر این اساس سیاست‌های مورد نظر خود را پیش ببرند.

وی با بیان این که هم شخص رئیس جمهور و هم خود بنده به عنوان وزیر امور خارجه سعی داریم که چهره واقعی ایران اسلامی را به دنیا نشان دهیم، افزود: سفر دکتر روحانی به نیویورک و عملکرد ویژه وی در این سفر و همچنین مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران با کشورهای 1+5 با همین نگاه صورت گرفت.

وزیر امور خارجه با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای گروه 1+5 گفت: ما در این توافق یک برنامه را پیش‌بینی کردیم که بر اساس آن یک رشته کارهای متوازنی از سوی طرفین انجام می‌شود تا شرایط تحریم و فشارها به کشورمان بیشتر از این نشده و رو به کاهش برود.

وی ضمن تشریح تحریم‌های اقتصادی اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: معتقدیم کار سخت گروه سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره‌کننده، تازه شروع شده و از هم اکنون باید برای توافق نهایی با کشورهای 1+5 تلاش کنیم تا به یاری خداوند در توافق‌نامه نهایی،‌ همه تحریم‌ها برداشته شود.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت:‌ در طول یک ماه آینده، سفر به کشورهای کویت، عمان، عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه را در دستور کار داریم تا این مشکلات حل شود؛ می‌دانیم که در چند سال گذشته شرایط خوبی را در این قسمت نداشتیم و باید با لطف خدا و دعای مردم این مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: زمانی که آقای روحانی برای دومین بار با من صحبت کرد تا مسئولیت خود را در این دولت قبول کنم، گفت ما هر دو می‌دانیم که برای رفع مشکلات کنونی باید علاوه بر تلاش همه جانبه، از آبروی خودمان مایه بگذاریم و از این رو از حضرتعالی می‌خواهیم که دعا کنید تا خدا کمک کند بخشی از مشکلات کشور و مردم را برطرف کنیم.

ظریف در پایان سخنان خود با تمجید از تلاش‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی در احداث دانشگاه مفید قم، گفت:‌ احداث این دانشگاه باقیات الصالحاتی برای شما و خدمت بزرگی به کشور و جامعه علمی ایران است./س

برچسب ها: قم ، کار ، سخت ، دیپلماتیک ، برای ، تئافق ، نهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.