آنچه در برنامه سینمایی " هفت" گذشت؛

احسان عبدی‌پور: مساعدتی برای ساخت "تنهای تنهای تنها" دریافت نکردم

کارگردان فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" گفت: حتی یک لیوان هم از کسی نگرفتم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛  بخش دوم برنامه "هفت" به معرفی فیلم "نازنین" به کارگردانی مهدی گلستانه و "تنهای تنهای تنها" به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه‌کنندگی ادریس عبدی پور اختصاص داشت.

در ابتدا، مهدی گلستانه، کارگردان فیلم "نازنین"، در خصوص فروش فیلم گفت: خوشبختانه از فروش فیلم راضی هستم و برعکس سوال نظرسنجی شما با اکران و فروش خوب فیلم پوران درخشنده،  اکران پاییزی سرد و یخی و بعد از ایام شهادت نیز شاهد فروش و استقبال خوب فیلم‌های روی پرده بودم به طوری که  فیلم " نازنین" در روز جمعه فروش پنج میلیون تومان را رد کرد.

 وی در خصوص همکاری با حسین فرح‌بخش و عبدالله علیخانی تاکید کرد: از فریدون جیرانی بابت آشنایی‌ام با حسین فرح‌بخش تشکر می‌کنم و تاکنون این ارتباط بیشتر شده به طوری که به حمایت و مشاوره رسیده است.

گلستانه ادامه داد: ملودرام اجتماعی ژانر مورد علاقه‌ام است  و این علاقه باعث ساخت فیلم " نازنین" شد و خوشحالم که مردم نیز راضی  بودند و اکران پاییز امسال موضوع علاقه‌مندی مردم به فیلم‌های ملودرام را نیز ثابت کرده است.

 وی تصریح کرد: زمانی که فیلم‌نامه را  به من دادند بعد از مطالعه فیلم‌نامه را جذب کرد و این موضوع نیاز به واکاوی داشت و بعد از چند بازنویسی به فیلم  نامه مورد نظر رسیدیم.

گلستانه در خصوص اکران زود هنگام فیلم اظهار داشت: شش ماه بعد از  تولید فیلم به اکران رسید و با اینکه علاقه به اکران در جشنواره بودم اما به دلیل خصوصی بودن فیلم و اولویت بازگشت سرمایه تصمیم به اکران فیلم گرفتیم.

 وی در خصوص تجاری بودن فیلم‌های فرح بخش افزود: فیلم‌سازی که هم منتقد و هم مخاطب را داشته باشد قادر به ساخت فیلم است و  ابایی  از فیلم بدنه ندارم و فیلمی که خوراک تقلبی به مخاطب می‌دهد را نمی پسندم.

گلستانه ادامه داد: به اعتقاد من فیلم خوب مخاطب خود را به سینما می‌کشاند و تبلیغات خیابانی تنها چند روز تاثیرگذار است و اصلی‌ترین تبلیغات  به  تبلیغات دهان به دهان مردم برمی‌گردد.

وی در خصوص نقدهای غیرمنصفانه در سینما خاطر نشان کرد: متاسفانه فضای نقد به دو دسته تقسیم شده است یکی نگاه دلسوزانه و دیگر جناح بندی‌هایی که سینما را فدای نقدهای خود می‌کند و به‌خاطر تضاد با یک نفر، تعداد دیگری از عوامل را نیز زیر سوال می‌برد.

گلستانی در پایان صحبت هایش گفت: تقاضا می کنم که نقد منصفانه بکنند چرا که سلیقه های شخصی و مفرضانه به فیلم و سینما لطمه می زند.

در ادامه احسان عبدی پور، کارگردان فیلم " تنهای تنهای تنها"، با ابراز بی اطلاعی از فروش فیلم در خصوص نحوه ی تولید و مشکلات آن گفت: این  فیلم حاصل بچه های جوان است  که اگر خدا آبرویی به این فیلم داده به سینما نیز بدهد و به خاطر سینما آبرویش نرود، آدم هر چقدر رویای  کوچک داشته باشد با تلاش کردن به آن خواهد رسید.

وی با اشاره به احتمال ندادن به اکران  فیلم افزود: تصور فیلم‌سازی بسیار عادی و نرمال بود چراکه ما برای ساخت این فیلم حتی یک  لیوان هم از کسی نگرفتیم و نباید منتظری کسی باشید چرا که با کار کردن حق  خود را خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به مساعدت ایوبی برای ساخت فیلم جدید خود عنوان کرد: امیدوارم برای فیلم اولی‌ها فضای تولید گسترده‌تر شود و اجازه فیلم‌سازی را به آنها بدهند  تا بتوانند قابلیت‌های خود را  امتحان کنند.

 عبدی‌پور در خصوص فیلم نیز اظهار داشت: "تنهای تنهای تنها" فیلم ضد جنگی است که با ابزار کودکانه ساخته  شده و بدون خلاقیت در این برهه زمانی خاص خودش را نشان داده است.

 وی با تاکید بر ابهام‌گیری از سینمای کیارستمی و دیگر فیلم سازان بیان کرد: تلاشم بر ساخت  فیلم مستقل است اما با تاثیرپذیری از سینمای دیگر فیلم‌سازان، دریچه دیگری از دنیای واژگان را باز می‌کنم.

 عبدی پور ادامه داد: تلویزیون به من اجازه فیلم‌سازی داد و باعث شد با حفظ آرامش در این عرصه مقاومت کنم و  فیلم دومم را نیز  بدون  عجله و با صبر به جشنواره فجر امسال برسانم.

 این کارگردان در پایان صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: مردم با فرزندان خود به تماشای این فیلم بروند چرا که شخصیت قهرمان و جسارت این نقش می‌تواند به کودکان شما جسارت را تزریق کند.

 در ادامه ادریس عبدی پور، تهیه کننده فیلم در خصوص فروش فیلم عنوان کرد: در روزهای ابتدایی فروش خوبی نداشت اما در ادامه روند بهتری را کسب کرد.

وی ادامه داد: فیلم ما انگیزه‌ای برای دیگر فیلم‌سازان جوان شد تا بتوانند برای فیلم از نیروی خود استفاده کنند همانطور که در جشنواره امسال احتمال حضور 3 فیلم  از شهر بوشهر وجود دارد.

 تهیه کننده فیلم در خصوص روند تولید اظهار داشت: سال گذشته برای تولید فیلم چهار ماه  را در پیش تولید به سر بردیم و 45 روز را نیز در شرایط سخت و گرما  فیلم را به تولید رساندیم و اگر تلاش عوامل نبود حال و روز  فیلم این گونه حاصل نمی شد.


انتهای پیام/ص

برچسب ها: ی ، ی ، ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شکوه حدادی
۱۸:۰۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای احسان عبدی پور .
فیلم زیبای" تنهای تنهای تنها " را دیدم و بسیار لذت بردم . فیلمی بغایت گرم و صمیمی و دلنشین بود . و فارغ از بعضی نکاتی که دوستان تیوالی در شبکه ی فرهنگی و هنری و اجتماعی تیوال به آن اشاره کرده بودند . من بشخصه بسیار این فیلم را دوست داشتم . و از شما سپاسگزارم که با ساخت این فیلم پای ما را به سینما کشاندید و باعث شدید یک فیلم فراموش نشدنی و بسیار زیبا راببینیم. من مجددا" به دیدنش خواهم رفت . از همه ی عوامل این فیلم تشکر کرده و خسته نباشید می گویم . و برایشان آرزوی موفقیت بیش از پیش را از خداوند منان خواهانم . سپاس.