امام جمعه موقت شهرکرد گفت:تداوم موفقیت در مذاکرات هسته ای آتی منوط به حفظ اقتدار اسلام است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: نرمش قهرمانه مدنظر مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای همان حفظ اقتدار اسلام است که باید در مذاکرات آینده مد نظر تیم مذاکره کننده باشد.
وی با تقدیر از عملکرد موفق مذاکره کنندگان ایران در توافق اولیه هسته ای، ادامه داد: تیم مذاکره کننده باید از داشته های ایران حمایت و از حفظ منافع کشور کوتاه نیاید.
فاطمی با بیان اینکه در طول تاریخ ایران در برخی مذاکرات به کشورمان زور گفته شده، افزود:تیم مذاکره کننده باید روش امیرکبیر و مدرس را که در مذاکرات با اقتدارعمل کردند، الگو قرار دهند و هوشیاری لازم را برای حفظ اقتدار ایران اسلامی در مذاکرات داشته باشند.
امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد:استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق مردم ایران است و برای داشتن این دانش هزینه و خسارات زیادی را متحمل شده ایم که شهیدان هسته ای نمونه هایی ازآن است.
حجت الاسلام فاطمی اظهار داشت:تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات با 1+5که نمایندگان قدرت های جهانی هستند با موفقیت عمل کردند و در مقابل حقوق ایران کوتاه نیامدند، بنابراین از آنها انتظار می رود در آینده نیز هوش سیاسی لازم را برای موفقیت به کار بندند.
وی گفت:استقلال ایران و تمامیت ارضی کشورمان در صحنه های بین المللی همگی به برکت ولایت و امامت است.
فاطمی ادامه داد:خداوند متعال ایران اسلامی را تحت حمایت امام زمان (عج)و الطاف ایشان قرار داده و ما نیز وظیفه داریم رفتار، اخلاق اجتماعی و سبک زندگی متناسب با آموزه های ائمه داشته باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.