سرپرست فدراسیون کشتی گفت:لیگ فعلی،لیگ کشتی نیست بلکه بیشتر شبیه لیگ فوتبال است در حالی که معتقدم لیگ کشتی باید متناسب با برنامه های فنی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رسول خادم در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:کشتی نیازمند ثبات مدیریت است و انتظاراتی که مردم از این رشته دارند نیز مجاب می کند تا سریع تر مسئله تثبیت مدیریت صورت پذیرد.
 
وی افزود:بهره مندی از جوانانی که جزئی از افتخارات خانواده کشتی هستند و تحصیلات فوق العاده ای برخوردار هستند باید در اولویت باشند.ما نباید همواره متکی به استفاده از افرادی خاص باشیم.علیرضا رضایی که چهره ای شناخته شده است  و بنی تمیم که قهرمان آسیاست به ترتیب نایب رییس و دبیر فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع می باشند.
 
  کشتی نیازهای مدیریتی اش را از خانواده خودش تامین می کند
 
وی تاکید کرد:کشتی می تواند نیازهای مدیریتی خود را از خانواده بزرگ خودش تامین کند.امیدوارم هر کسی به عنوان کاندید در فدراسیون شرکت می کند و رای می آورد با توجه به اینکه قهرمانان ما سابقه مدیریتی و تحصیلاتشان از آنها استفاده کند.
 
وی افزود:مطابق استانداردهایی که بابد در تدارکات و پشتیبانی داشته باشیم می شود گفت که  کشتی در طول 30سال گذشته در چنین تنگدستی و محدودیت امکانات  و کمترین توجه و حمایت از سوی آنها که می توانستند این حمایت را داشته باشند  نبوده است .
 
باور به قهرمانی ما را قهرمان کرد نه امکانات و تجهیزات
 
وی در خصوص قهرمانی جهان عنوان کرد:بیش از امکانات و تجهیزات این باورهایی که در جمع کشتی‌گیران و مربیان وجود داشت، باعث شد تا قهرمانی به دست بیاید.از زمانی که از مجارستان آمدیم پرهیز کردم و در مورد نتایج کسب شده در مجارستان صحبتی نکردم. این نتیجه جایگاه خاص خودش را دارد و اگر آسوده و  آسان بود بعد از 48 سال تکرار نمی‌شد.
 
وی افزود:البته نباید فکر کنیم که نواقص و مشکلات حل شده است. نباید در باد این نتایج بخوابیم. اکثر وقت‌ها در سال‌ها بعد نتایجی که اسباب دلخوشی جامعه کشتی می‌شود تکرار نشده و نتایج دیگر باعث دلخوری می شود. ما باید دنبال نتایجی باشیم که استمرار داشته باشد. حق کشتی ما این است که هر سال  در بین 2 قدرت کشتی جهان باشد.با یک گل بهار نمی شود.این شایستگی ها و ظرفیت ها وجود دارد و کشتی به عنوان ورزش ملی باید جایگاه خودش را به دست بیاورد.
 
  لیگ کشتی باید متناسب با برنامه های فنی باشد
 
وی ادامه داد: شیوه برگزاری لیگ و رویکردی که دارد در جهت کشتی نیست. کشتی فوتبال و بازی نیست که با یک آمادگی نسبی در کار جمعی قابلیت  فردی را نشان داد.باید به حد متوسط آمادگی رسید که دچار آسیب دیدگی نشد.
 
خادم بیان کرد: در کشتی ورزشکار در سال حداکثر 2 یا 3 بار به نقطه اوج  آمادگی جسمانی خود می رسد. قهرمانان ما با ضربان قلب 240 و 250 تمرینات خود را شروع می‌کنند و بدنی که چنین فشاری را تحمل می‌کند باید در یک دوره‌ای نیز استراحت و ریکاوری کند. این لیگ کشتی نیست لیگ فوتبال است.لیگ کشتی باید متناسب با برنامه های فنی باشد.
 
  از خطیب و یزدانی خرم متشکرم
 
خادم تصریح کرد: از منصور برزگر و همه عزیزانی که ما را کمک کردند ممنونم.برزگر با تجربیاتی که داشت در کسب سهمیه سهم زیادی داشته استواز خطیب و یزدانی‌خرم نیز تشکر می‌کنم.فدراسیون کشتی در حال حاضر بیش از 7 میلیارد تومان بدهی دارد و فکر نمی‌کنم مسئولان وزارت ورزش و جوانان بتوانند همه هزینه‌ها را پرداخت کنند. امیدوارم منابعی پیدا شود که در پرداخت این هزینه‌ها به ما کمک کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خادم ، کشتی ، خطیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار