رئیس شورای اسلامی شهر رودهن گفت: با استقرار شورای شهر در دوره چهارم رودهن، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر ارشدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز به خصوص برج ها تا به امروز مجوزی دریافت نمی کردند و به صورت توافقی ساخته می شدند.

وی ادامه داد: با توجه به موارد لحاظ شده در طرح هادی و تفصیلی شهر رودهن و همچنین موارد مندرج در دستور کار شورا، پرونده های موجود بعد از سیر مراحل کمیسیون ماده پنج و اخذ نقطه نظر کارشناسان مجرب برای ساخت و ساز تا چهار طبقه به شرط تأمین پارکینگ به اجرا در می آیند.

ارشدی اولویت های این شهر را محیا سازی زیر ساخت های شهری در موضوع آب، برق، گاز، خدمات فضای سبز و سایر سرانه های موجود خواند و افزود: در راستای اهداف توسعه متوازن شهری و توسعه پایدار نیاز به همکاری و اطلاع رسانی شهروندان است تا با همفکری مردم و مسئولان مشکلات و کاستی های موجود به حداقل ممکن برسد.

وی از توقف احداث کنارگذر شمالی رودهن تا تعیین وضع اعتبار خبر داد و افزود: احیای زیرساختها در صورت تبدیل شرق تهران به استان امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن با اشاره به حادثه ناگوار و تلخ کمربندی شمالی رودهن که مدتی پیش رخ داد، افزود: این شورا بررسی علل حادثه رانندگی منجر به مرگ (هفت تن) را از همان روزهای نخست در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: در بحث کمیته ترافیکی بخش رودهن، پیگیری های مصرانه ای صورت گرفت و همچنین مصوباتی نیز به تصویب رسید، اما مهمترین مسئله در این زمینه اتمام پروژه کنارگذر رودهن است.

ارشدی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل استقرار در اوایل کار دولت یازدهم و تا تأمین اعتبار سال جاری مشکلات و محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد؛ ولی با قول مساعد از سوی وزیر راه و شهرسازی طی نشستی با شهرداری رودهن، مبالغی برای رفع مشکل بودجه این کمربندی در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن با اظهار امیدواری برای کاهش مشکلات پیش روی ساخت کمربندی شمالی رودهن افزود: امیدواریم با پیگیری های اعضای شورا، شهرداری، فرمانداری، بخشداری و نماینده محترم این شهر در مجلس بتوان این کمربندی را در اولویت اجرایی قرار داد تا از بار ترافیکی شهر کاسته و دیگر شاهد چنین حواث تلخ و ناگواری نباشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت و ساز این کمربندی تا پیش بینی وضع تأمین اعتبار متوقف شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.