نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست که قیام عاشورا و نهضت مقاومت سیدالشهدا با بازگویی لحظه به لحظه واقعه عاشورا امام سجاد (ع) زمینه قیام های توحید محور، عدالت طلبانه و ضد دشمنان خداوند پس از واقعه عاشورا به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی ضمن عرض تسلیت شهادت امام سجاد (ع) به پیشگاه امام زمان بیان کرد: اگر امام سجاد (ع) در  واقعه تاریخی کربلا نبودند قیام ها و انقلاب های بعد از قیام سید الشهدا در تاریخ رخ نمی داد.


وی در ادامه عنوان کرد: امام زین العابدین(ع) پرچمدار جبهه مقاومت عاشورا بود که با رهبری‌های خردمندانه و خطابه‌های قرای خود در سفر کاروان قیام عاشورا  با پایداری و مقاومت اهداف سید الشهدا(ع) را دنبال کرده و موثرترین عامل انتقال این پیام مهم بودند.

این استاد حوزه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست که قیام عاشورا و نهضت مقاومت سیدالشهدا(ع) با بازگویی لحظه به لحظه واقعه عاشورا امام سجاد(ع) زمینه قیام‌های توحید محور، عدالت طلبانه و ضد دشمنان خداوند پس از واقعه عاشورا به وجود آمد.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: نباید مواضع دقیق و شگفت انگیز و سخنان کوبنده و صریح امام (ع) در کاروان اسرای کربلا را فراموش کرد که رسالت امامت امام را تجلی بخشید و با بردباری و صبر و حلم کاروانیان را به رسالت خطیر سیدالشهدا متذکر می‌کردند و فریاد امر به معروف و نهی از منکر پدر بزرگوار خود را برمی‌آوردند.

وی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در حفظ مذهب تشیع گفت: از افتخارات شیعه داشتن امام سجاد و کتاب گرانبار ایشان همان صحیفه سجادیه است که شامل سخنرانی‌‌ها و ادعیه این پیام رسان اسلام و انقلاب کربلا است که از جمله دعاهای ایشان دعا برای مجاهدین، دعا برای توابین، دعای خمسه عشر و رساله در مقام شهیدان و... می‌باشد که حکایت از فرد برای هدایت مواضع بعدی است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: اگر خدمات علمی، فرهنگی امام سجاد(ع) نبود قیام ادامه نمی‌یافت و مقاومت و جلوگیری از تحریف دین شکل نمی‌گرفت و هدف امام حسین(ع) به فراموشی سپرده می‌شد و اصل قیام عاشورا و دین به تاراج، انحراف، تحریف، تعدیل می‌رفت.

حجت الاسلام رضوی با بیان فعالیت‌های چهره به چهره امام در جریان عاشورا گفت: برای حفظ روحیه جهاد و شهادت طلبی اسرا و مجاهدان کاروان عاشورا امام سجاد(ع) در کنار فعایت‌های علمی اقدام به تبلیغ چهره به چهره مجاهدین پرداخت تا به تکثیر مجاهدان در راستای قیام های الهی بپردازند.

وی با تذکر به مداحان و سخنرانان خاطرنشان کرد: گویندگان وقایع عاشورا ائم از خطیب و مداح نباید القابی چون بیمار و ناتوانی برای امام سجاد استفاده کنند چرا که کسالت موقت امام رسالتی از جانب خدا برای حفظ و ادامه قیام عاشورا بود تا مسیر ولایت و امامت با رهبری ایشان ادامه یابد.

دعاهای صحیفه سجادیه دارای روحیه شهادت طلبی است

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دعاهای صحیفه سجادیه علاوه بر صلابت و ایثار و مقاومت دارای روحیه شهادت طلبی است که شهادت را کرامت انسان ها و حیات طیبه را از زلال چشمه توحید و تدبیر الهی تعبیر می کنند.

رضوی در ادامه اظهار داشت: حضور کاروان اسرا در مجالس مدینه و دیگر مسیرهای سفر موجب برداشته شدن نقاب از چهره کفر و نفاق و الحاد بنی امیه شد که با سخنرانی های بیدارگرانه این امام بزرگوار و حضرت زینب (س) امورشان به رسوایی و فضاحت کشیده شد.

وی با اشاره به نقش امام سجاد در نشر اسلام گفت: اگر سیاست و حرکت بیدارگرانه امام و سخنان روشنگر ایشان نبود امروزه شاهد نشر و گسترش دین مبین اسلام در سراسر گیتی نبودیم و به حق باید نقش سازنده این امام معصوم را در چه در واقعه عاشورا و چه پس از آن که بسی سنگین تر نیز بوده، نادیده گرفت.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تاکید کرد: قیام مردم بحرین، قیام سوریه علیه عرب جاهلی و صهیونیست، قیام مردم مظلوم میانمار، پایدار افغانستان و پاکستان در برابر عوامل ظلم و زور در جهان امروز به نوعی ادامه راه و قیام سید الشهدا و واقعه تاریخ ساز عاشورا است که برگرفته از صبر و استقامت و دانش و بینش امام سجاد (ع) می باشد.

رضوی ادامه داد: قیام مردم ایران در برابر ظلم ستم شاهی و وقوع انقلاب اسلامی نیز در طول انقلاب عاشورایی امام حسین (س) بود که شهدای ایران در راه شهدای عاشورا برای حفظ کیان و دین و برپاداشت اصل امربه معروف و نهی از منکر گام برداشته و برای حفظ ازادگی و هویت اسلام جانثاری کردند و آنان که اکنون بازماندگان انقلاب محسوب می شوند باید همچون امام سجاد نقش پیام رسان انقلاب باشند و در راه حفظ دین و مقاومت و جهاد گام بردارند و با توسل به صحیفه سجادیه اسلام را از انحراف و ابتذال نجات دهند./ز
برچسب ها: قم ، واقعه ، کربلا ، قیام ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.