شخصیت‌های یک فیلم کمدی نباید بدانند که در فیلمی کمدی حضور دارند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ ستیو کارل متولد ۱۶ آگوست ۱۹۶۲ شخصیتی بانمک دارد که ژانر آشنای او کمدی/ درام  است.

چند نکته از زندگی‌ استیو

•    سابقه حضور در شوی تلویزیونی زنده شنبه شب را دارد.   
•    یکی از محبوب‌ترین بازیگران سال‌های اخیر سینما است که عمده شهرت خود را مدیون حضور در سریالی تلویزیونی است. (سریال اداره)   
•    کارل زندگی زناشویی موفقی را با همسرش نانسی که بازیگر و نویسنده است تجربه می‌کند آن‌ها دو فرزند دارند و در لس آنجلس زندگی می‌کنند.   
•    پدرش اصلیت ایتالیایی دارد.   
•    ابتدا قصد داشت که وکیل شود.   
•    مدتی در شیفت شب فروشگاهی در زادگاهش کار می‌کرد. تجربه‌ای که از آن ایده‌های بسیاری برای خلق شخصیت‌هایش می‌گیرد.   
•    صحنه معروفی که استیو کارل در فیلم مجرد چهل ساله موهای قفسه سینه‌اش را می‌کند، بدون هیچ حقه‌ای فیلمبرداری شده است. کارل اعتقاد داشت استفاده از موهای مصنوعی نمی‌تواند صحنه را به اندازه کافی بامزه از کار در بیاورد.   
•    در دوران نوجوانی علاقه زیادی به بازی هاکی روی یخ داشت.  


مسیرشهرت

از اواسط دهه ۹۰ کارش را با حضور در برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی شروع کرد و به مرور راهش را به سینما نیز باز کرد و در فیلم‌های معروفی چون بروس توانا (۲۰۰۳) در نقش‌های مکمل و کوتاه ظاهر شد. تا اینکه سال ۲۰۰۵ که نقطه عطفی برای کارل به حساب می‌آید از راه رسید. در این سال هم فصل اول سریال پرطرفدار و کمدی اداره پخش شد و هم فیلم مجرد چهل ساله به روی پرده رفت. اتفاقی که موجب شد کارل به سرعت به یک کمدین معروف تبدیل شد و محبوبیت فراوانی به دست آورد. از این به بعد کارل علاوه بر حضور در فصل‌های مختلف سریال اداره، در سینما نیز حضور پررنگی داشت حضوری که همچنان نیز ادامه دارد و کارل خیلی خوب توانسته با برقراری توازن میان بازی در فیلم‌های کمدی و فیلم‌های غیرکمدی، کارنامه حرفه‌ای خود را پربار کند. کارل با اینکه اغلب برای بازی در کمدی‌هایی چون اسمارت را بگیر (۲۰۰۸) و دیوانه، احمق، عاشق (۲۰۱۱) شناخته می‌شود، اما همواره سعی می‌کند در فیلم‌های متفاوتی چون لیتل میس سانشاین (۲۰۰۶) و یا دن در زندگی واقعی (۲۰۰۷) نیز حضور داشته باشد. فیلم‌هایی که نشان می‌دهند کارل می‌تواند علاوه بر فیلم‌های کمدی در آثار درام نیز حضور داشته باشد. به طور کلی در کارنامه حرفه‌ای کارل خیلی کمتر از کمدین‌های دیگر شاهد فیلم‌های سطح پایین هستیم. از طرفی کارل علاقه فراوانی به صداپیشگی در انیمیشن‌های مختلف دارد و این کار را نیز خیلی خوب انجام می‌دهد. این توانایی او نیز کمک فراوانی به متنوع‌تر کردن کارنامه‌اش کرده است این روز‌ها کارل یکی از مهم‌ترین کمدین‌های آمریکاست. بازیگر توانمندی که مدت‌ها زیر سایه افرادی چون جیم کری و یا ویل فرل قرار داشت ولی امروز از هر دوی آن‌ها در سینما موفق‌تر است از آنجایی که انتخاب‌های هوشمندانه کارل نشان داده که او دوست ندارد دست به تکرار خود بزند، می‌توان انتظار داشت به این زودی‌های شاهد افول او نباشیم. کار کمدینی است که اگر چه در فیلم‌هایی ضعیف هم حضور داشته، اما تا جایی که توانسته از آفت‌های معمولی که کمدین‌ها را تهدید می‌کنند در امان مانده است.  



خصوصیات برجسته  

•    بازی در نقش ادم‌های دست و پا چلفتی و بی‌توجه به موقعیت‌های بحرانی اطراف خود.   
•    نیاز ندارد که برای خنداندن مخاطب خود را به آب و آتش بزند. او در یک موقعیت عادی هم به اندازه کافی بامزه به نظر می‌رسد.   
•    معمولا در نقش آدم هیی بازی می‌کند که تا حدی نسبت به محیط و جامعه اطراف خود بیگانه‌اند و برای همین دچار دردسر می‌شوند.   
•    کارل یکی از موفق‌ترین بازیگران وارد شده به حرفه صداپیشگی در انیمیشن هاست.   
فیلم‌های مهم
بروس قدرتمند (۲۰۰۳)، ملیندا، ملیندا (۲۰۰۴)، گوینده اخبار (۲۰۰۴)، مجرد چهل ساله (۲۰۰۵)، سریال تلویزیونی اداره (۲۰۰۶)، لیتل میس سانشاین (۲۰۰۶)، آن سوی پرچین (۲۰۰۶)، دن در زندگی واقعی (۲۰۰۷)، هورتون یک هو می‌شنود (۲۰۰۸)، اسمارت را بگیر (۲۰۰۸)، از من متنفر باش (۲۰۱۰)، دیوانه، احمق، عاشق (۲۰۱۱)، به دنبال یک دوست برای پایان دنیا (۲۰۱۲)، راه بازگشت (۲۰۱۳).  



پروژه‌های آینده


به عنوان صداپیشه در قسمت دوم انیمیشن از من متنفر باش حضور داشت که به تازگی اکران شده است. قرار است در قسمت دوم کمدی معروف گوینده اخبار و فیلم جدید بنت میلر (کارگران کاپوتی و مانیبال) با عنوان شکارچی روباه نیز بازی کند.   

جایزه‌ها


نامزد شش جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر مردم برای سریال کمدی و یا موزیکال برای سریال اداره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱، کارل یک بار این جایزه را در سال ۲۰۰۶ بدست آورد.   
نامزد دوازده جایزه انجمن بازیگران در رشته‌های بهترین بازیگر مردم و تیم بازیگری در سریال‌های کمدی برای مجموعه اداره از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، کارل دوبار این جایزه را در رشته بهترین تیم بازیگری به دست آورده است.   
نامزد جایزه انجمن بازیگران در رشته بهترین تیم بازیگری برای فیلم لیتل میس سانشاین (۲۰۰۶).



منبع: مجله دنیای تصویر

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار