آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مسیر مذاکرات هسته‌ای را با قدرت، عزت و اقتدار ادامه دهید تا انشاءالله به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "ناصر مکارم شیرازی" در دیدار وزیر خارجه، با ن=تقدیر از وی و هیات مذاکره کننده ایرانی برای حل مسئله انرژی صلح آمیز هسته‌ای،  اظهارداشت: این راه را باید با تدبیر و قدرت و عزت و رعایت مسائل مردم و نظام ادامه دهید تا انشاء الله به نتیجه مطلوب برسد.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مشکل مهم ما، ترسیم نامطلوبی است که دشمنان ما از شیعه با توسل به انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها رقم زده‌اند و باید با یک دیپلماسی فعال و تماس مستقیم دولت‌های منطقه و خارج منطقه به این شیعه هراسی پایان داد تا همگان بدانند ما حاضریم با همه کشورها جز موارد بسیار نادری، در صلح و صفا و امنیت زندگی کنیم.

 استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: نباید غربی‌ها تصور کنند که ما با این قرارداد به مقصود خود رسیده ایم، بلکه بدانند ما برای حسن نیت و اعتماد سازی و آمادگی برای یک قرارداد جامع که منافع طرفین را در بر گیرد، تن به این قرارداد مقدماتی داده‌ایم.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حل این مسئله سبب امنیت منطقه خواهد شد، هر چند بعضی از رژیم‌های غاصب منافع خود را در نا امنی منطقه می‌دانند.

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: تمام اعضای دولت و رئیس جمهور محترم سعی کنند در مسیر اعتدال که قول داده‌اند، حرکت کنند تا از پشتیبانی همه مردم برخوردار باشند و در پایان برای موفقیت همگی دعا کردند.

گفتنی است؛ در آغاز این جلسه وزیر امور خارجه گزارش جامعی از قرارداد انرژی هسته‌ای و خطوط آینده آن ارائه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار