فرماندار نوشهر گفت: تعلل در اجرای طرح‌های راهسازی کمربندی نوشهر قابل پذیرش نیست. خبرگزاری فارس: تعلل در اجرای طرح کمربندی نوشهر قابل پذیرش نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدعلی قمی پیش‌ از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات پیش روی اجرای پروژه‌های کمربندی نوشهر، بیان داشت: در پروژه راه در کمربندی نوشهر همه مسئول هستند و کسی که در اجرای طرح‌های راهسازی کمربندی نوشهر تعلل کند باید از نظر شرعی و قانونی پاسخگو باشد و نسبت به تمامی حوادث این مسیر پاسخگو باشد.
 
وی با اشاره به اینکه گاهی حوادث بسیار تلخی در مسیر کمربندی نوشهر و محور نوشهر به رویان اتفاق می‌افتد، افزود: این گونه حوادث قابل اغماض نیست و در روزهای بارانی دچار خسارات جدی در این محور می‌شویم در صورتی که این موضوع ادامه داشته باشد باید به آیندگان پاسخگو بود.
 
فرماندار نوشهر در ادامه به موضوع زیرگذر منطقه موسی‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه نزدیک به یکسال و نیم از زمان شروع آن می‌گذرد اما با تاخیر احداث شد و امروز نیاز به یک ارزیابی مبتنی بر واقعیت دارد و پیمانکار در این موضوع سهل‌انگاری کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیمانکار دو سال قبل قول داد تا این طرح را 15 روزه تحویل دهد اما الان دو سال طول کشید.
 
قمی اظهار داشت: حدود 3 هزار و 400 متر زمین در راه اجرای پروژه راهسازی موسی‌آباد باید تملک شود که 3 هزار و 60 متر متعلق به یک فرد است و 324 متر دیگر از آن فرد دیگری است و به هر حال مردم انتظار دارند و باید نسبت به این موضوع تدبیر شود.
 
وی درباره روگذر تقاطع روستای نیرینگ گفت: این پروژه در ابتدا باید از شمال به جنوب احداث می‌شد که البته درست هم بود اما اهالی منطقه اعتراضاتی به این موضوع داشتند و این بهانه‌ای شد که روگذر انجام نشود و الان روگذر باید از شرق به غرب انجام شود.
 
فرماندار نوشهر درباره اجرای پروژه روگذر در منطقه کشکسرا عنوان کرد: این طرح هم به شکلی اجرا شد که اجرای روگذر به دلیل اینکه نیاز به برخی مصالح موجب آسیب رسیدن به طبیعت می‌شود بنابراین یک طرف روگذر احداث شد و طرف دیگر انجام نشد.
 
قمی همچنین ابراز کرد: در منطقه سی‌سنگان زیرگذر زده شد اما منابع طبیعی اجازه استفاده از آن را نمی‌دهد چرا که مدعی وجود درخت است و همین امر موجب بلااستفاده شدن آن شده است.
 
وی ادامه داد: چرا باید در یک طرح دقت لازم صورت نگیرد تا امروز این گونه یک پروژه انجام شده بلااستفاده بماند.
 
فرماندار نوشهر با تاکید بر توجه ویژه به پروژه راه دسترسی نوشهر به کجور و لزوم تعریض و بهسازی آن اظهار داشت: این پروژه در ابتدا احداث راه دسترسی نوشهر به کجور اعلام شد که محیط زیست با توجه به مقررات خودش نسبت به احداث این راه معترض بود اما حقیقت این است که در واقع این راه از قبل وجود داشت و اکنون فقط نیاز به بهسازی و تعریض دارد ولی تاکنون کار خاصی در این باره هم انجام نشد و اگر کاری شد تنها نزدیک به دو کیلومتر آن از محل مصوبه سفر مقام معظم رهبری برای شهرک صنعتی بود که از این محل انجام شد.
 
وی گفت: پیچ ایران و ژاپن در محور نوشهر به رویان باید ایمن‌سازی شود و همچنین در این مسیر شرکت راهسازی اداره کل استان متولی رفع نواقص آن است.
 
قمی اویلی یادآور شد: در منطقه موسی‌آباد نیز شرکت ساخت راه‌ها و شورای منطقه باید برای تملک و دارایی اقدام و البته در اینباره با استانداری مکاتبه می‌شود تا بخشی از اعتبارات تامین شود.
 
فرماندار نوشهر بیان کرد: در زمینه راه نوشهر به کجور اداره کل منابع طبیعی باید به اداره راه نامه‌نگاری کند و در این زمینه برآورد هزینه شود و اداره راه هم هزینه و خسارت در این محور را تقبل کند تا نشانه‌گذاری از سوی منابع طبیعی انجام شود و به هر حال با نگاه مثبت به این موضوع رسیدگی شود تا دیگر نیازی نباشد برای پنج کیلومتر اول جلسه برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار