بر اساس محاسبات آماری سال مالی؛

رشد اقتصادی "هند" کاهش بی‌سابقه‌ای داشته است

کارشناسان معتقدند تحولات سیاسی و اقتصادی هند سبب شده است فعالیت‌های سرمایه‌گذاران با مشکلات بزرگی روبرو شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به رغم افزایش اندک رشد اقتصادی هند در سه ماهه سوم سال کنونی، نرخ بهره بانکی بالا در این کشور مانع از کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری در این کشور شده است.

با توجه به آن که کارشناسان اقتصادی رشد اقتصادی ژوییه تا سپتامبر را در حدود 4.6 درصد تخمین زده‌اند، این عدد تنها 0.2 درصد بیش‌تر از رشد اقتصادی 4.4 دهم درصدی در سه ماه گذشته خواهد بود.

اقتصاددانان به رغم کاهش ارزش پول و خسارات ناشی از باران‌های موسمی، نتایج رشد اندک اقتصادی را مرهون افزایش صادرات تولیدات کشاورزی می‌دانند.

از سوی دیگر، افزایش مقررات مالی برای جلوگیری از کسری بودجه و همچنین افزایش 2 درصدی نرخ بهره بانکی قطعا فعالیت‌های تجاری و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناسان خدمات سرمایه‌گذاری "مودیز" معتقدند تحولات سیاسی و اقتصادی در این کشور سبب شده است فعالیت‌های سرمایه‌گذاری برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با مشکلات بزرگی روبرو شوند.

محاسبات آماری سال مالی مارس حاکی از کاهش پنج درصدی رشد اقتصادی در هند است که چنین کاهشی در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

این درحالی است که کارشناسان اقتصادی از کاهش بیش از 5 درصدی رشد اقتصادی در این کشور خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، افزایش ، هزینه ، اقتصادی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار