بازگشت بسیاری از اعضای گروهک تروریستی داعش از سوریه به مناطق جنوب غربی کرکوک درعراق ، طی دو ماه گذشته این منطقه را ناآرام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، به دنبال پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه در نبرد علیه گروه های تروریستی و عقب راندن آنها در بسیاری از مواضعشان، بیش از دو ماه است که وضعیت امنیتی در کرکوک عراق و حومه آن به دلیل بازگشت بسیاری از اعضای گروهک تروریستی داعش به مناطق جنوب غربی کرکوک از سوریه به ویژه حویجه، بیجی، تکریت و شرقاط، رو به وخامت گذاشته است.
 
خبرنگار شبکه العالم از کرکوک گزارش کرد: گروه نقشبندیه وابسته به عزت ابراهیم  الدوری، معاون صدام و معاون حزب منحله بعث عراق، پیش از آمدن گروهک انصار السنه به حویجه، کنترل این شهر را در دست داشت و هرازگاهی درگیری هایی میان این دو گروه رخ می داد و حویجه همواره بین نقشبندیه و انصار السنه جابجا می شد تا اینکه سرانجام به دست داعش افتاد.
 
براساس این گزارش، هم اکنون شهر حویجه بطور کامل در کنترل داعش بوده و این گروه تروریستی اقدام به کوچاندن، قتل و کشتار و تخریب منازل نیروهای امنیتی و ارتشی و وابستگان آنها در این شهر و مناطق "ریاض و رشاد" کرده است.
 
این گزارش می افزاید: نیروهای تکفیری داعش بیش از 16 خانوار از وابستگان نیروهای امنیتی و نظامی عراق را به منطقه الملتقی کوچانده و منازل آنها را تخریب کرده اند.
 
خبرنگار العالم با ناامن توصیف کردن اوضاع امنیتی کرکوک، می گوید: تروریست ها در حمله به کاروان رئیس پلیس تکریت، چهارتن از جمله یک استاد دانشگاه را کشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرکوک ، عراق ، تروریست ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار