وزیر سابق اطلاعات گفت: در ژنو 2 فرانسه کارشکنی کرد ولی در حقیقت این آمریکا بود که مسئولیت اصلی را بر عهده داشت زیرا وقتی آمریکا موافقت خود را اعلام کند فرانسه در این میان عددی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی  در همایش بسیج، اهداف، کارکردها و آینده پیش رو که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: امام خمینی(ره) در تاسیس سازمان بسیج مستضعفین اهداف بلندی را مد نظر داشتند که از آن جمله می‌توان به زمینه‌سازی برای قیام مهدوی و معماری اساسی انقلاب اشاره کرد.


وی افزود: گفتمان امام و رهبری کاملا مشخص است و بسیج هم بر همین اساس شکل گرفته؛ در این میان می‌توان به عقلانیت به عنوان عنصری محوری و شاخصه این نوع گفتمان اشاره کرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر عقلانیت در مقابل تحجر و خرافه‌گرایی تاکید کرده‌اند، عنوان داشت: در طول تاریخ کشورهای غربی علم ناب را از کشورهای اسلامی به مناطق خود برده‌اند در حالیکه علم‌گرایی و عقل‌گرایی در میان مسلمانان رواج داشته است.

وی ادامه داد: رهبری بارها بر گسترش علم در کشور تاکید کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند توجه به این مهم را در دستور کار قرار دهند و توجه ویژه ایشان به دلیل موفقیت‌های عظیمی است که نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای بسیاری از مسلمانان و بر اساس خط تعیین شده توسط انقلاب اسلامی حاصل شده‌اند.

مصلحی استکبارستیزی را یکی از نشانه‌های اصلی عقلانیت دانست و تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها چهره واقعی استکبار جهانی را برای اقشار مختلف مردم ایران و جهان تبیین فرمودند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مستکبران همواره تلاش می‌کنند با حربه اختلاف در میان مسلمانان نفوذ کرده و بر آنها تسلط یابند، گفت: اختلاف و جنگ مذهبی و دینی از جمله نتایج دخالت بیگانگان به ویژه انگلیسی‌ها در منطقه خاورمیانه است.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و عنوان داشت: در ژنو 2 فرانسه کارشکنی کرد ولی در حقیقت این آمریکا بود که مسئولیت اصلی را بر عهده داشت زیرا وقتی آمریکا موافقت خود را اعلام کند فرانسه در این میان عددی نخواهد بود.

مصلحی با اشاره به چرایی این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: شکستن روحیه استکبارستیزی ملت ایران هدف اصلی غرب بود ضمن اینکه آنها می‌خواستند از کینه مردم ایران نسبت به خود بکاهند.

وزیر سابق اطلاعات تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: تحریم‌ها موجب شدند صنایع کشور از جمله در بخش هسته‌ای پیشرفت کنند به طوری که جان کری گفته است اگر 10 سال پیش با ایران توافق می‌کردیم جلوی برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی را می‌گرفتیم.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی هیچ‌گاه به دنبال بمب اتمی نبوده و نیست و اگر هم اورانیوم 20 درصد را تولید می‌کند هدف استفاده از آن در مصارف دارویی است و غربی‌ها هم به این موضوع آگاهی دارند.

مصلحی با اشاره به دستیابی ایران به فناوری تولید اورانیوم 20 درصد گفت: این امر هم جزو تحریم‌های غرب علیه ایران محسوب می‌شود؛ در گذشته آمریکا و دیگر کشورهای غربی بر روی غنی‌سازی 3.5 درصد بحث داشتند ولی امروز برای کاهش ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران مذاکره می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و عنوان داشت: در آن سال اشرافیت در مقابل جمهوریت ایستاد ولی ملت ایران مانند دیگر صحنه‌ها به میدان آمدند و از نظام اسلامی دفاع کردند.

وی عاشورای 88 را مورد توجه قرار داد و با اشاره به خیانت دشمنان در آن سال گفت: حماسه 9 دی پاسخ کوبنده ملت ایران به این خیانت‌ها بود.

مصلحی در خاتمه با تاکید بر وحدت به عنوان یکی از شاخصه‌های عقل‌گرایی خاطرنشان کرد: باید نوع، شکل و چگونگی شکل‌گیری اتحاد را به دقت مشخص کرد./س
برچسب ها: قم ، وزیر ، اطلاعات ، سابق ، مصلحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.