استاندار تهران از رایزنی با معاون رئیس‌جمهور در راستای بهبود وضع موجود بودجه‌ای در استان تهران و شهرستان‌های آن خبر داد.

سیدحسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران به خصوص شهرستان شهریار و نیازمندی‌های این شهرستان برای توجهات ویژه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان شهریار، احتمالاتی مبنی بر تبدیل این شهرستان به "شهرستان ویژه" وجود دارد، پیگیری‌های مستمر نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی موجب افزایش احتمال به سرانجام رسیدن این مسئله شده است.

وی در ادامه در خصوص نقش استان تهران در تدوین سیاست‌های اقتصادی دولت افزود: با توجه به آمارهای رسمی، حدود 30 الی 40 درصد در آمد کل کشور در استان تهران تامین می‌شود.

هاشمی همچنین با بیان اینکه استان تهران نقش قابل توجهی در سپرده‌گذاری‌های انجام شده در کشور  دارد، گفت: مطابق آمارهای ارائه شده، حدود 50 درصد سپرده‌گذاری‌های کل کشور در کلانشهر تهران انجام می‌شود.

** تهران از کمبود بودجه رنج می‌برد

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با گلایه از کمبود بودجه استان تهران خاطرنشان کرد: بنابر آمارهای ارائه شده و با وجود به نقش برجسته استان تهران در سیاست‌های اقتصادی دولت، کلانشهر تهران در میان ردیف بودجه‌های استان‌ها در میان استان‌های میانی و گاهی اوقات در میان استان‌های انتهایی قرار دارد.

استاندار تهران با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای بهبود وضع موجود بودجه خاطرنشان کرد: در همین خصوص و برای بهبود وضع موجود بودجه‌ای در استان تهران و شهرستانهای این کلانشهر، بنده صحبتهایی با نوبخت معاون رئیس‌جمهور داشته‌ام و وی قول‌های مساعدی برای بهبود وضعیت بودجه‌ای استان تهران در سال93 داد.

هاشمی در پایان تصریح کرد: استان تهران و شهرستان‌های اطراف آن از کمبود بودجه رنج می‌برند اما با تمام این اوصاف استان تهران به دین خود در قبال کشور عمل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، تهران ، دولت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار