سوریه از جامعه بین المللی خواست کشورهای حامی تروریست ها را وادار به رعایت قوانین و تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی، کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی سوریه؛ مقامات این کشور از جامعه بین المللی خواستند کشورهایی را که از تروریست ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و مکان هایی امن در اختیار آنها می گذارند، وادار کنند به تعهدات خود بر اساس قوانین و قطعنامه های بین المللی مربوط به مبارزه با تروریسم عمل کنند و فورا دست از چنین کارهایی بردارند.
"فیصل حموی" نماینده دائم سوریه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو با قرائت بیانیه سوریه در ششمین مجمع بین المللی حقوق اقلیت های دینی که کار خود را از دیروز در ژنو آغاز کرد، تاکید کرد سوریه بیش از دو سال است که با حملات تروریستی سازمان یافته روبرو شده است که هدف از آن ایجاد فتنه و تکفیر در این کشور است که مردم آن صدها سال است با وحدت و تفاهم در کنار یکدیگر زندگی می کنند. وی تاکید کرد سوریه با حملات تروریست های القاعده که از بیش از هشتاد کشور به سوریه آمده اند، روبرو شده است. وی تاکید کرد این افراد غیرنظامیان بی دفاع را به قتل می رسانند و اجساد آنها را فقط به این علت که با افکار و اندیشه های افراطی القاعده مخالف و حامی سوریه هستند، مثله می کنند.
نماینده دائم سوریه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو افزود: از جمله بارزترین جنایاتی که بر اساس فتواهای تکفیری انجام می شود عملیات انتحاری و حملات خمپاره ای بی هدف به مناطق مسکونی است. تروریست ها همچنین با اقدام به عملیات پاکسازی دینی و نژادی، اقلیت های مقیم برخی مناطق را وادار به مهاجرت می کنند. وی افزود این گروه ها همچنین از این افراد به عنوان سپرهای انسانی و گروگان استفاده می کنند و با تاسیس مدارسی به انتشار افکار افراطی می پردازند. به گفته وی تروریست ها همچنین از حمله به اماکن عبادت اعم از مساجد و کلیساها نیز خودداری نمی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار