فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تاکنون بیش از پنج هزار نیروی بومی استان برای مقابله با حریق در منابع طبیعی تجهیز شده اند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سرهنگ سیدعلی اکبر بنی فاطمی در بازدید مسئولان روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، به بیان اهم اقدامات انجام شده در زمینه آموزش، تجهیز و آمادگی نیروهای انسانی از بدو تأسیس این یگان تاکنون، پرداخت.
وی اظهار کرد: تهیه و تنظیم کتابچه جامع مبارزه با حریق در عرصه های طبیعی، برگزاری همایش بین المللی مقابله با حریق در دانشگاه منابع طبیعی و تشکیل جلسات متعدد مدیریت بحران در قالب کارگروه های مختلف از دستگاه های مرتبط از سال 90 تاکنون از جمله اقدامات آموزشی بوده است.
وی افزود: هم چنین برگزاری چند مانور مقابله با حریق به صورت متمرکز در استان و شهرستان های تابعه با حضور کارگروه ها در هفته کاهش بلایای طبیعی از سال 90 تاکنون، به کارگیری بیش از دو هزار و 200 نیروی بسیجی و مردمی در قالب گروه های 22 نفره اطفاء حریق در سطح شهرستان ها و روستاهای حاشیه جنگل، از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت است.
وی به تشکیل جلسات و مانورهای متعدد آموزشی برای گروه های 22 نفره اطفاء حریق از سال 90 تاکنون اشاره کرد و گفت: تجهیز یگان حفاظت به 10 دستگاه خودروی کمک دار اطفاء حریق و ساخت 12 پد بالگرد و 10 سایت آبگیر در نقاط مختلف استان، اقدامات دیگر حفاظتی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم چنین گفت: احداث پایگاه دوم اطفاء حریق کشور در گرگان در سال 91، تجهیز و تأمین لوازم انفرادی مقابله با حریق از جمله فلسک بک، لباس کار حریق، بیل و چنگک و آتش کوب، ظروف پلاستیکی آب، کلاه و ماسک، کوله پشتی و ... برای بیش از پنج هزار نیروی عملیاتی در استان از دیگر اقدامات انجام شده است.
سرهنگ بنی فاطمی هم چنین به انجام گشت های مختلف شبانه روزی و به کارگیری قرقبانان فصلی در نقاط مختلف استان برای پیشگیری و مقابله با حریق اشاره کرد.
این بازدید به منظور آشنایی هر چه بیش تر مسئولان روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با چگونگی عملکرد، وضعیت و امکانات پایگاه اطفاء حریق شمال کشور و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گلستان صورت گرفت.
در این بازدید مهندس محمدی معاون دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه دو تن از کارشناسان شرکت داشتند.
استان گلستان دارای 430 هزار هکتار عرصه های جنگلی و بیش از یک میلیون هکتار عرصه های مرتعی است/س 
 

برچسب ها: نیرو ، مقابله ، حریق ، جنگل ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.