دنیا مالی گفت: در تمامي كشورهاي توسعه يافته دنيا، ورزش همگاني به شهرداري سپرده مي‌شود و همين موضوع سبب شده با امكاناتي كه شهرداري در اختيار مي‌گذارد برنامه‌ريزي كنند.

احمد دنيامالي عضو شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس فدراسيون سابق قايقراني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان ورزش شهرداري تهران جايگاه مهمي در زمينه توسعه و ترويج فرهنگ ورزش همگاني دارد در حال حاضر اين امر مهم بايد پيگيري شود و اگر خلا قانوني وجود دارد برطرف شود تا مسئوليت ورزش را به مصداق به سازمان ورزش بسپاريم.

وي در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان بايد نقش سياست‌گذاري در اين زمينه را داشته باشد چون دنيا به اين سمت رفته و دستاوردهاي قابل توجهي را نصيب شهروندانش كرده است بنابراين ما هم مي‌توانيم در اين زمينه گام‌هاي موفقيت آميزي برمي‌داريم بايد شرايط به وجود بيايد و قوانيني تصويب شود كه شهرداري‌ها متولي ورزش همگاني شوند چرا كه پايه و بنيان ورزش قهرماني را ورزش همگاني پايه و بنيان ورزش قهرماني را ورزش همگاني پايه‌ريزي مي‌كند و اين موضوع انكاناپذير است.

وي افزود: ورزش همگاني مي‌تواند بر بخش‌هاي مختلف زندگي تاثير گذار باشد و از سلامت خانواده تا سالم سازي جوانان و مقابله با بزه‌هاي اجتماعي را در بر مي‌گيرد.

در ميان توجه به ورزش بانوان بايد بيش از اين در اولويت قرار بگيرد اگر مي‌خواهيم در بعد ورزش قهرماني بانوان شاهد پيشرفت باشيم بايد ورزش همگاني بانوان را هم نهادينه كنيم.

دنيامالي در پايان خاطر نشان كرد: در تمامي كشورهاي توسعه يافته دنيا ورزش همگاني به شهرداري‌ها سپرده مي‌شود و همين موضوع سبب شده با امكاناتي كه شهرداري‌ها در اختيار دارند پايه‌ريزي و زير ساخت‌هاي ورزش همگاني به طور قابل توجهي توسعه يابد البته زير ساخت‌هاي ورزشي بسيار خوبي توسط شهرداري و سازمان ورزش شهرداري تهران فراهم شده و كسانيكه اهل ورزش باشند مي‌توانند با امكانات موجود ورزش كنند اقداماتي مشابه با اقدامات سازمان ورزش شهرداري تهران در پارك‌هاي مناطق 22 گانه تهران و در ساير شهرهاي كشور انجام شده است و من شخصا به عنوان عضوي از خانواده ورزش ايران خوشحالم كه ايران در اين راه كمتر از كشورهاي مطرح دنيا نيست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار