سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند گفت: بازیکنان تیم ما حاصل زحمت مربیان زیادی هستند.کنار گذاشتن آنها منطقی و به نفع تیم ملی نیست.

رضا لک سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: پس از رقابت با تیم هلال احمر تبریز به دلیل شرایط بوجود آمده بعد از بازی سکوت کردم زیرا با زبان تند به مصاف حاشیه‌ها رفتن جز اینکه شرایط را تیره‌تر کند دستاورد دیگری نخواهد داشت از سوی دیگر از شرایط فنی تیم نیز رضایت نداشتم در همین راستا حتی کلامی سخن نگفتم تا با گذشت زمان به جای صحبت کردن توانایی‌ها را با تفکرات فنی به نمایش بگذارم.
 
 
 وی ادامه داد : معتقدم در چنین موقعیتی بهترین و منطقی‌ترین راه را انتخاب کردم و از این بابت راضی هستم. وقتی تیمی در سطح عالی یک لیگ فعالیت می‌کند با عملکرد و نتایج کسب شده خود توانایی‌هایش را به رخ رقبا می‌کشد و حرفهایش را بیان می‌کند. پس در صورتیکه عملکرد یک تیم بد باشد صحبت‌های سرمربی نجات‌دهنده نیست و زمانیکه نتایج خوبی کسب شود عیار اصلی تیم بدون صحبت نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
 
 
وی در خصوص تغییر عملکرد تیم گیتی پسند پس از تعطیلات موقت در لیگ اظهار داشت: تیم به لحاظ فشردگی برنامه‌ها و حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا لیگ را با شرایط ایده‌آلی آغاز نکرد همچنین نیاز بود که تغییراتی در بحث فنی نیز بوجود آید که فرصت چنین کاری در دست نبود . تا قبل از برپایی اردوی ازبکستان فضای حاکم بر تیم مطلوب نبود و شرایطی که بازیکنان قادر به تمرکز باشند محیا نبود . اما تعطیلات لیگ نخستین گام برای بهبود وضعیت نه چندان دلچست تیم بود. در مدت زمان حضورمان در ازبکستان فضایی آرام و بدون حاشیه در اختیارم قرار گرفت تا کمی از تفکرات فنی را در تیم اجرا کنم .
 
 
وی ادامه داد : البته معتقدم ایجاد تغییرات فنی در تیمی که ستونهای آن را بازیکنان با تجربه و توانا تشکیل می‌دهند کاری دلچسب و همچنین دشوار است. خوشبختانه حضورمان در این کشور با توجه به بازیهای دوستانه‌ای که انجام شد بازیکنان را در شرایط رقابتی قرار داد تا به وضوح تغییرات را در تاکتیک و کارهای تیمی خود مشاهده کنند و برای حضوری تازه قدرتمند در لیگ اردو شروع تازه‌ای داشته باشند.
 
**عدم حضور گیتی پسند‌ی‌ها در تیم ملی، بازیکنانم را تحت فشار قرار داد
 
 
لک در ادامه بیان داشت: البته عدم حضور بازیکنان در تیم ملی، گیتی پسند را تحت تأثیر قرار داد حتی در ازبکستان محمد کشاورز و سپهر محمدی که مشکل ملحق شدن به تیم ملی نداشتند تحت فشار روانی قرار  گرفتند. دلخوری باشگاه‌های لیگ برتری، فشار و نقدهای منفی رسانه‌ها باعث شد این بازیکنان از نظر ذهنی تمرکز خود را از دست بدهند زیرا حضور در تیم ملی آرزوی هر ورزشکار در هر رشته‌ای است. 
 
 
 
وی گفت: کادر فنی و بازیکنان زیر مجموعه باشگاه هستند و باید مطیع باشند، باید توجه داشت که شاید هر مسئول دیگری مانند گیتی پسند تصمیم می‌گرفت. زیرا در اختیار قرار دادن 5 بازیکن به تیم ملی در شرایطی که باقی بازیکنان مصدوم هستند منطقی نیست. حدود یک ماه تمریناتم را با شرکت 6 بازیکن انجام دادم که به تبع آن انجام تمرینات تاکتیکی و پیاده‌سازی افکار فنی امری محال بود . در صورتیکه ملی‌‌پوشان نیز گیتی پسند را ترک می‌کردند هیچ کاری برای انجام نداشتیم به همین سبب معتقدم تصمیم باشگاه در نهایت بی‌منطق نبود .زیرا حتی در تعطیلات دو هفته‌ای لیگ برخی از بازیکنان مصدوم قادر به همراهی ما در اردو نبودند و حتی یک جلسه تمرین نکردند.
 
وی اظهار داشت : ما می‌توانستیم با یک تعامل دو طرفه این مشکل را حل کنیم به صورتیکه تیم ملی نیز آسیب نبیند. البته در نهایت تیم ملی در برزیل توانایی خود را اثبات کرد و عنوان قابل قبولی کسب کرد.
 
شکست بدی مقابل میثاق داشتیم اما عملکردمان با یک باخت سنجیده نمی‌شود
 
وی در خصوص شکست از میثاق در اصفهان تصریح کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در مدت تعطیلات با آن روبرو بودیم رقابت‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشتیم و با انجام بازی‌های تاکتیکی پیامدهای مثبت اردو را دریافتیم اما در مقابله با میثاق شرایط متفاوتی را تجربه کردیم. عدم تمرکز بازیکنان و موقعیت‌هایی که با بی‌دقتی از دست رفت باعث باخت خانگی شد در حالیکه گیتی پسند روند روبه رشدی را در پیش گرفته بود، این نتیجه جای سؤال داشت.
 
 
 
وی ادامه داد : عدم انجام تمرین‌های مناسب با توجه به مشکلات حاشیه‌ای که قبل از بازی برای بازیکنان بوجود آمده بود و شاید غرور کاذب موجود در تیم نتیجه‌ای دور از انتظار را در پی داشت اما عملکرد یک تیم در لیگ با یک بازی سنجیده نمی‌شود. هنوز به حد ایده‌آلی که از نظر فنی برای تیم در نظر گرفته شده، نرسیده‌ایم اما تلاشمان برای دستیابی به این مهم ادامه دارد. معتقدم استمرار پیشرفت فنی ارزشمند است زمانیکه یک تیم در تمرینات خود برای حضور پررنگ در رقابت‌ها پیشرفت در مسائل فنی را در برنامه داشته باشد به طور حتم از نتایج وابسته به شانس دور می‌شود و با تفکرات و عملکردی فنی و حرفه‌ای با منطق فوتسالی نتایج را از آن خود می‌کند.
 
 
**بهترین خط دفاع را داریم اما بازیکنانم تفکری هجومی دارند
 
لک در خصوص افزایش گل‌های دریافتی تیمش در هفته‌های اخیر و ضعف خط دفاعی اضافه کرد: گمان می‌کنم تا چند هفته گذشته طبق آمار دفاع تیم گیتی پسند بهترین خط دفاع لیگ برتر شناخته شد.این عنوان با توجه به تمرینات بازیکنان و هوش آنها در به کارگیری تاکتیک‌های دفاعی کسب شد اما ضعف نسبی در خط دفاعی را می‌پذیرم.از آن‌جایی که بازیکنان تیم میل زیادی به هجوم در بازی دارند ایراد دفاع در تیم به چشم می‌خورد. گل‌های زیادی که در برابر راه ساری به ثمر رسید نشان از تفکر هجومی بازیکنان حتی نفرات دفاع تیم دارد.
 
وی افزود: در صورتیکه اگر قادر بودیم تمام موقعیت‌های خود را به گل تبدیل کنیم قطعاً راه ساری گل‌های بیشتری دریافت می‌کرد اما از سوی دیگر رقیب توانست 5 بار دروازه ما را بگشاید که این تعداد برای تیمی همچون گیتی پسند آمار جالبی نیست. تمرینات دفاعی بدون کوچکترین نقصی انجام می‌گیرد و بازیکنان در آن استعداد‌های خود را نشان می‌دهند.تنها مشکل ما تفکر و ذهن هجومی و حمله پسند بازیکنان است که با گوشزد عملکرد صحیح را به تیم تلقین می‌کنیم. بازیکنی در خط دفاع می‌درخشد که وظیفه‌ی خود را با افکار هجومی همراه سازد. و با خط تعامل آنها مدیریت بازی را در دست گیرد. گیتی پسند گل‌های فنی و زیبایی را به ثمر رساند بنابراین نباید با بی‌دقتی و دروازه خود را به سوی رقیب باز بگذارد و ارزش گل های زده را کاهش دهد.

**شایعه جدایی ام از گیتی پسند لطف دوستان رسانه ای بود

وی در مورد حواشی مربوط به جدائیش از گیتی پسند پس از تساوی مقابل دبیری تبریز تصریح کرد: پس از تساوی مقابل تیم دبیری تبریز شایعاتی مبنی بر اینکه مسئولان باشگاه موافق حضورم در اصفهان نیستند بوجود آمد این دسته حواشی همیشه در ورزش بوده و خواهد بود از زمانیکه هدایت گیتی پسند را بر عهده گرفتم همواره شایعاتی ایجاد شده که با آنها دست و پنجه نرم کردم و پس از مدتی از بین رفته است .
 
 
لک گفت : این موضوع کسب نتایج ضعیف پس صحیح است  . جلسه ای برگزار می شود  زیرا گیتی پسند باشگاهی حرفه ای است و برای نتایج غیر قابل پیش بینی به دنبال جواب می گردد به همین ترتیب من به عنوان نفر اول کادر فنی پاسخگو هستم و مسئولیت را برعهده می گیرم اما تاکنون بحثی مبنی بر دادن اولیتاتوم از سوی باشگاه به من بوجود نیامده است و حتی بر خلاق نظر رسانه هایی که به منظور بر هم زدن تمرکز من و تیم صحبت هایی را بیان می کنند مسئولان هیچ گاه حمایت خود را دریغ نکردند و به عملکردم ایمان دارند تا بدون نگرانی از این بابت تیم را به جایگاهی که مستحقش است برسانیم . امیدوارم پیش گویی و شیطنت دوستان رسانه ای کمتر شود تا بتوانیم بدون حاشیه های بی پایه و اساس کارمان را دنبال کنیم.

**جای اشتباه نداریم، محکوم به پیروزی برابر منصوری هستیم

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در خصوص رقابت حساس برابر تیم شهید منصوری اظهار داشت: مقابله با منصوری در فاصله یک هفته مانده به نیم فصل از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما با یکی از بهترین تیم های لیگ به مقابله می پردازیم که با وجود تمام مشکلات جایگاه مطلوبی را از آن خود کرده است . وجود تمام توانایی ها نباید رقیب را دست کم گرفت زیرا منصوری همیشه در لیگ حرف هایی برای گفتن داشته است گیتی پسند با دوری از مسائل احساسی و روانی و تکیه بر رقابتی فنی در پی کسب امتیاز بازی است .
 
 
 
لک ادامه داد :  با نزدیک شدن به نیم فصل باید با همت بازیکنان به تداومی فنی برسیم تا در پایان هفته سیزدهم به جایگاه مناسبی تکیه زنیم با دوری از حاشیه و غلبه بر منصوری فرصت اشتباه را از خود گرفته و رقابتی دیدنی مانند  بازی با راه ساری  را ارائه می دهیم. خوشبختانه بر خلاف هفته های ابتدایی حضورم در اصفهان که به سبب اعتراض هواداران حتی از امتیاز میزبانی نیز بی بهره بودیم اکنون حمایت آنها  را در سالن بازی داریم و با دلگرمی به وجودشان رقابت می کنیم . امیدوارم با حضور و تشویق هواداران از شرایط ایده آل حاکم بر سالن استفاده کنیم تا پیروز رقابت باشیم.

 
** لیست خسوس پایانی بر حواشی تیم ملی بود

وی در خصوص لیست جدید بازیکنان دعوت شده به تیم ملی توسط خسوس افزود: معتقدم نباید به انتخاب بازیکنان گیتی پسند برای حضور در اردوی تیم ملی اعتراض کرد زیرا آنها ثمره و چکیده ی تفکرات و تلاش های مربیان و باشگاه های فوتسال ایران هستند و اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند پس نباید به راحتی آنها را کنار گذاشت. پیرو این تصمیم در درجه اول تیم ملی صدمه می بیند لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی که بازیکنان گیتی پسند را نیز در بر دارد بسیار منطقی بود زیرا به تمام حاشیه ها و لج بازی های احتمالی پایان داد.
 
 
وی افزود:  خسوس نیز در مصاحبه ای که انجام داده بود اعلام کرد مخالفتی با حضور گیتی پسند ها در تیم ندارد از سوی دیگر نباید به سبب سیاست کلی باشگاه گیتی پسند بازیکنان مورد باز خواست قرار گیرند هر بازیکنی تلاش خود را به کار می گیرد تا جزء ملی پوشان کشورش باشد به سبب برپایی اردو تیم ملی فوتسال به مدت 12 روز 6 نفر از بازیکنانم را در اختیار ندارم که با توجه به بازی حساس هفته دوازدهم با مشکل روبه رو هستم در مرحله اول امیدوارم هیچ  مصدومیتی متوجه هیچ یک از بازیکنان ملی پوش حاضر در اردو نشود و در مرحله دوم از کمیته فوتسال انتظار دارم فرصتی را پس از بازی های دوستانه ملی به ما بدهند تا با ریکاوری بازیکنان ملی و انجام تمرینات کوتاه مقدمات برای انجام رقابت های پر رنگ هفته دوازدهم  آماده شویم.
 

**هاشم زاده زمزمی شود  گله می کنم

لک در مورد احتمال پیوستن محمد هاشم زاده به کادر فنی فوتسال زمزم اصفهان گفت: به تازگی شایعه احتمال حضور هاشم زاده در زمزم را شنیده ام این مربی جز نفراتی بود که خواستار حضورش در کنارم به عنوان کمک مربی بودم اما پس از مدت زمان طولانی مسئولان باشگاه گیتی پسند و هاشم زاده به توافق نرسیدند هنوز نمی دانم مقدمات پیوستن این مربی به زمزم فراهم می شود یا نه و اینکه گفته می شود که مدیر عامل زمزم مسئولیت مذاکره با هاشم زاده را بر عهده گرفته و این مذاکرات به مسئولان باشگاه گیتی پسند ارتباطی نداشته است در صورتیکه خلاف این گفته ها ثابت شود از باشگاه گیتی پسند و هاشم زاده گله مند هستم با این که گمان نمی کنم هاشم زاده بین تیم ملی و زمزم گزینه دوم را انتخاب کند اما در صورت اتخاذ این تصمیم قوانین کمیته فوتسال که در موردم اجرا شد باید در خصوص هاشم زاده نیز انجام گیرد و از تیم ملی جدا شود اگر قرار به ایجاد شرایط و پیروی از قانون باشد، عدالت باید در مورد همه یکسان باشد و گرنه جدایی ام از کادر فنی تیم ملی با بهانه بوده است و دلیل منطقی نداشته است کمیته فوتسال از این پس باید جدیتی که در مورد من به خرج داد را در مورد دیگران نیز اعمال کند.


**قهرمانی نیم فصل را افتخار نمی دانم، نگاهم به لیگ جدولی نیست

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در پایان به مسائل مربوط به قهرمانی در نیم فصل اشاره کرد و گفت: هیچ گاه به لیگ نگاهی جدولی نداشتم و به قهرمانی نیم فصل نیز اعتقادی ندارم زیرا این عنوان هیچ مزیتی برای تیمی ندارد شاید تنها انگیزه کوتاه مدت در بازیکنان ایجاد کند. در لیگ امسال تنها گیتی پسند و دبیری و تیم هایی نظیر شرکت حفاری، منصوری و میثاق با توجه به عملکردشان ادعای صدر نشینی دارند پس نمی توان هیچ پیش بینی داشت با توجه به لیگ فرسایشی و فشرده ای که انجام می شود باید نگاهی دور به قهرمانی پایان فصل داشت و با تداوم در عملکرد فنی بهترین نتیجه را رقم زد.
برچسب ها: فوتسال ، لک ، لیگ ، برتر ، شمس ، شمسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار