با رکود معاملات فرصتی مناسب در اختیار اتحادیه مشاوران املاک تهران قرار گرفته تا تمهیداتی را در راستای ساماندهی 11 هزار واحدهای صنفی پایتخت اعمال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  با کاهش نوسان بازار سکه و ارز شرایط برای ثبات قیمت ها در بازار محیا می شود.

آرامش بازار نوید بخش آن است که قیمت های سربه فلک کشیده مسکن نیز در کشور به کف بازار نزدیک می شود.
 
پیش تر شاید به دلیل شلوغی بازار برخی وعده و طرح ها مطرح شدند که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شدند، حال فرصتی به دست آمده که پرسیده شود که چرا طرحی مانند ساماندهی بنگاه های معاملات املاک و طرح هایی از این دست به سرانجام نرسیده است.

طرح ساماندهی بنگاه های معاملات املاک با زمزمه های یکسان سازی نمای ظاهری واحدهای صنفی مشاوران املاک ابتدای سال 91 آغاز شد.

ولی با گذشت زمان خبری از تابلوهای زرد رنگی که برطبق الگوی اتحادیه می بایستی جایگزین تابلوهای پرنقش و نگار بنگاه های معاملات املاک در سطح کشور می شده، نیست.

تابلو سردر واحد های صنفی مشاوران املاک همچنان فارغ از استاندارد و با رنگ و ابعاد متغییر به لحاظ بصری به آشفتگی منظر عمومی گذرها دامن می زند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر پیگیری اجرای طرح یکسان سازی تابلوهای سردر واحدهای صنفی مشاوران املاک، گفت: همگام با ثبت کد و نام مدیریت واحد صنفی بر روی این تابلوها در حاشیه آن درج نام بنگاه مشاوره املاک، موجب می شود که در کنار حفظ سابقه واحد صنفی تابلوهای سردر این واحد ها یکسان سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح یکسان سازی تابلوهای سردر واحدهای صنفی مشاوران املاک، رسیدگی به امور واحدهای صنفی، نظارت و پیگیری شکایات، تخلفات و... تسهیل خواهد شد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به تابلوهای سردر برخی از واحد های صنفی که برطبق الگوی اتحادیه مشاوران املاک کشور تابلو نصب شده، افزود: در واحد های صنفی مشاوران املاک که اخیرا موفق به مجوز فعالیت دریافت شدند، برطبق الگوی اتحادیه تابلوی سردر واحد صنفی انتخاب می شود.

قلی خسروی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح یکسان سازی تابلوها، ضرر زدن به صنف نیست، گفت: در شرایطی که بیش از 4 میلیون تومان در واحد صنفی قدیمی تر صرف طراحی تابلوی سردر شده نمی توان به اجبار تابلوی الگوی اتحادیه را جایگزین کرد.

وی ادامه داد:  به مرور زمان با فراگیری تابلوهای سردر برطبق الگوی اتحادیه، تبعیت از این طرح در واحدهای صنفی مشاوران املاک اجباری خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به افزایش چشمگیر بنگاه های معاملات در سطح شهرها، گفت: در راستای ساماندهی صدور مجوز فعالیت بنگاه های معاملات براساس نیاز مناطق مختلف، از سوی کمیسیون نظارت اتحادیه های املاک در برخی از استان های کشور، سقف و حدود صنفی برای اعمال محدودیت در اعطای مجوزها تعیین شده است.

وی ادامه داد: براساس طرح ساماندهی صدور مجوز فعالیت بنگاه های معاملات املاک، در اتحادیه اصفهان و شیراز برای صدور مجوزها سقف تعیین شده و در شهر ری، ورامین، قرچک حدود صنفی برای اخذ پروانه بنگاه املاک در نظر گرفته شده است.

قلی خسروی در ادامه اعمال سقف و حدود را الزامی بر ساماندهی فعالیت بنگاه های معاملات دانست و ادامه داد: کمیسیون نظارت هر شهرستانی برای صنف تصمیم گیری می کنند، به طوری که در گذشته برای تهران حدود صنفی 150 متر اعمال می شود که براساس آن نبایستی در محدوده 150 متری از واحد صنفی مشاوره املاک هیچ واحد صنفی با کاربری مشابه وجود داشته باشد که این طرح با گذشت زمان لغو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور کاهش متقاضیان را الزامی بر اجرای طرح ساماندهی واحد های صنفی عنوان کرد و افزود: با رکود معاملات فرصتی مناسب در اختیار اتحادیه مشاوران املاک تهران قرار گرفته تا تمهیداتی را در راستای ساماندهی 11 هزار واحدهای صنفی پایتخت اعمال شود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: املاک ، مشاوران ، بنگاه ، بازار ، ارز ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار