همسورث مسیر کوتاه و جذابی را از یک بازیگر تلویزیونی استرالیایی تا ستاره‌ی هالیوودی طی کرده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در یک خانواده متوسط استرالیایی متولد شده است. پدرش مشاور خدمات اجتماعی و مادرش معلم زبان انگلیسی بوده‌اند و به دلیل شرایط خانوادگی بارها از ملبورن به مناطق دیگر استرالیا نقل مکان کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا کریس و برادرانش با زندگی روستایی و خارج از شهر آشنایی کامل داشته باشند. 

پیش از آن که هنر پیشه بشود، در یکی از معروف‌تین کلوپ‌های شبانه‌ی ملبورن مشغول به‌کار بود. 

سال 2004 برای ایفای نقش در سریال کفی(ساوپ اپرا) معروف استرالیا یعنی خانه و خارج تست بازیگری می‌دهد اما قبول نمی‌شود. دو سال بعد برای یک نقش دیگر در همان سریال انتخاب و حسابی در استرالیا مشهور می‌شود. علاوه بر کسب جوایز تلویزیونی استرالیا، به‌عنوان یک چهره محبوب در مسابقه "رقص با ستارگان" هم شرکت می‌کند. 

برادر بزرگ‌ترش لوک و همین‌طور برادر کوچک‌ترش لیام هر دو هنر پیشه‌اند. لوک در سریال‌های استرالیایی بازی می‌کند و لیام هم در فیلم‌های پر فروشی مانند بازی‌های گرسنگی و یکبار مصرف‌ها 2 حضور داشته است.
 
مسیر شهرت 

همسورث مسیر کوتاه و جذابی را از یک بازیگر تلویزیونی استرالیایی تا ستاره‌ی هالیوودی طی کرده است. پس از دو سال حضور در سریال خانه و خارج به چهره‌ی محبوبی در استرالیا تبدیل شده بود. مدیر برنامه‌ها و آژانس استعدادیابی طرف قرارداد با کریس 25 ساله، او را به آمریکا می‌برند تا در چند تست بازیگری شرکت کند و توسط تهیه کننده‌ها دیده شود. سفر شش هفته‌ای به آمریکا، در کمال ناباوری باعث ثبت شش قرار داد سینمایی و آشنایی با همسر آینده‌اش می‌شود! 

باید گفت که جا سودان کارگردان انتقام جویان و مشاور سایر پروژه‌های سینمایی مارول، در انتخاب و پیشرفت همسورث نقش مهمی را ایفا کرده است. ثور جوان خیلی زود به ستاره‌ی محبوب استودیوها و گزینه‌ی پیشنهادی پروژه‌های بزرگ تبدیل می‌شود. 

به غیر از منش و شخصیت خودش در پشت صحنه، همسورث فیزیک یک قهرمان کشتی گچ و چهره‌ای دوست داشتنی دارد و همین‌طور می‌شود او را در غالب یک وایکنیگ یا شاهزاده نمایشنامه‌های کلاسیک(همان چیزی که ثور لازم دارد) تصور کرد. او اولین و تنها بازیگری است که نقش ثور را بازی کرده و بعید است که در آینده‌ای نزدیک شنل و چکش ابر قهرمان مارول را کنار بگذارد. 

خصوصیات برجسته 

هیکل تنومند و عضلانی و در عین حال داشتن توانایی این که دیالوگ‌هایش را شبیه بازیگران تئاتری انگلیسی ادا کند.  

فیلم‌های مهم 

پیشتازان فضا(2009)، ثور(2011)، کلبه‌ای در جنگل(2012)، انتقام جویان(2012) و سفید برفی و شکارچی
(2012). 

جایزه‌ها 

ستاره مرد فردا جوایز سینما کان برای ثور(2011)؛ نامزد جایزه ستاره نوظهور بفتا برای ثور(2012)؛ ستاره اکشن برگزیده پیپلز چویس اوارد(جایزه انتخاب مردمی) برای فیلم‌های انتقام جویان و سفید برفی و شکارچی (2013). 

منبع: ماهنامه دنیای تصویر
انتهای پیام/ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار