فرماندار عباس آباد گفت: برای تکمیل پایانه گل و گیاه منطقه اسبچین این شهرستان حدود 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسینی جو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛با اشاره به بازدید اخیر مسوولان از این پایانه در حال ساخت افزود: مهم ترین موانع فراروی بهره برداری پایانه گل و گیاه کمبود اعتبار از سوی سرمایه گذار مطرح شده است.

وی تصریح کرد: درصورت تخصیص این مبلغ اعتبار از سوی بانک های عامل و بنا به وعده سرمایه گذار ، این طرح به مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآورشد: با توجه به تولید بیشتر گل و گیاهان زینتی در غرب استان مازندران ، راه اندازی این طرح نقش بسیار موثری در پویایی اقتصاد بویژه در بخش فضای کسب، کار و فعالیت واحدهای کوچک تولیدی به همراه دارد.

به گفته وی راه اندازی این پایانه با پیگیری جدی تر مسوولان نهادهای ذیربط میسر خواهد بود.

فرماندار عباس آباد ، این پایانه گل و گیاه را یکی از شاخص ترین طرح مربوط در منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: این پایانه دارای بخش های مختلفی ازجمله سه تالار، نمایشگاه دایم گل و گیاه، کارخانه تولید نهالچه های گل و گیاه، سردخانه 60 هزار تنی، بازار بورس گل و گیاه، دانشگاه، بانک، گمرک، اداره استاندارد، قرنطینه گل و گیاه، مرکز بذر و نهال، تالار حراج، مرکز تخلیه و بارگیری و دسته بندی(sorting)، اتاق بازرگانی، دفاتر اداری دولتی، هشت هزارمتر مربع فضای گلخانه ای، هتل و مرکز تفریحی و گردشگری با پیست اسب سواری و سامان دهی چشمه ای برای جذب گردشگر است.

حسینی جو برای بهره برداری هرچه زودتر این طرح مهم خواستار اهتمام ویژه مسوولان نهادهای ذیربط شد.

طبق آماراز منابع رسمی ، پایانه گل و گیاه عباس آباد طرح مصوب سفرهای استانی دولت گذشته است که در زمینی به مساحت حدود 200 هزار متر مربع و زیربنای 56 هزارمترمربع با 130 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

استان مازندران در زمینه تولید گل و گیاه زینتی مقام اول کشور را دارد و حدود چهار هزار و 700 پرورش دهنده گل و گیاه در این استان فعالیت دارند./س
 
/انتهای پیام
برچسب ها: اعتبار ، تکمیل ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.