معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام گفت : تاکنون بیش از 120 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گندم و جو رفته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  منوچهر تیموری با بیان این مطلب گفت: 36 هزار و 500 هکتار از این مقدار به گندم آبی ، 47 هزار و 300 هکتار به گندم دیم ، 900 هکتار به جو آبی و 35 هکتار نیز به جو دیم تعلق دارد.
وی افزود: 17 هزار تن بذر گندم تاکنون در ایلام اصلاح شده که 10 هزار تن آن میان کشاورزان پخش شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی ایلام ادامه داد: سهمیه کود شیمیایی استان 45 هزار تن است که افزون بر 20 هزار تن آن میان کشاورزان پخش شده است.
تیموری یادآور شد: 150 نفر از مهندسان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی استان بر اجرای عملیات کشت به عنوان ناظر فعالیت می کنند.
معاون جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: سهمیه بیمه محصولات کشاورزی در استان 88 هزار هکتار بوده که از این مقدار تاکنون 15 هزار هکتار از محصولات بیمه شده است.
تیموری همچنین از تامین تسهیلات نقدینگی کاشت از طریق بانک کشاورزی به منظور خرید نهاده ها در اختیار کشاورزان خبر داد.
وی اضافه کرد: به ازای هر هکتار گندم آبی هشت میلیون ریال و به ازای هر هکتار دیم چهار میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام در پایان گفت: شش هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت محصول کلزا، دو هزار و 300 هکتار به باقلا و 800 هکتار نیز به عدس اختصاص می یابد./س

 
 
 
 
 انتهای پیام/
 
برچسب ها: کشت ، گندم و جو ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.