مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران خبر داد : سهم منابع متحرک در آلودگی هوا 80 درصد بوده که سالانه 5000 هزار قربانی می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رضوی با اشاره به آلودگی هوا  و وارونگی بیش از حد ناشی از منابع متحرک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان داشت : موتورسیکلیت ها ، خودروهای سبک و سنگین به عنوان منابع متحرک در آلودگی هوا نقش 80 درصدی ایفا می کنند که از میان خودروهای فرسوده بیشترین سهم را دارند

وی ادامه داد : نقش معاینه فنی در آلودگی هوا بنا بر آمار و ارقام انتشار یافته در کاهش آلودگی هوا تنها 23 درصد بوده است .

این مقام مسئول افزود : بی تردید در سراسر دنیا معاینه فنی به عنوان یک عامل مهم و بازدارنده در کاهش آلودگی هوا و تصادفات شناخته می شود چرا که به طورجدی و مستقیم با جان و سلامت شهروندان مرتبط است .

وی با اشاره به آمار خودروهای فاقد معاینه فنی تاکید کرد : در سطح شهر تهران 2 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی است که با توجه به ظرفیت 5000 خودرو در مراکز ما تنها 2000 خودرو به صورت روزانه مراجعه کرده اند یعنی معادل 30 درصد ظرفیت اصلی .

این مقام مسئول تاکید کرد : کاهش آلودگی هوا نیازمند یاری ، همبستگی مسئولین ، خودروسازان و شهروندان دارد ، معاینه فنی در کلیه مراکز مکانیزه خود سعی دارد تا با انجام 7 تست مهم نقشی موثر در کاهش آلودگی هوا ایفا کند.

رضوی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران درخاتمه خاطرنشان کرد : پلیس راهور با همکاری ستاد معاینه فنی شهر تهران در طرح مشترک خود کلیه خودروهای فاقد معاینه فنی را توقیف و به مراکز معاینه فنی انتقال می دهد تا برگه معاینه فنی خود را دریافت نمایند
گفتنی است : یادمان نرود ما در قبال نسل های آینده مسئولیم و باید زمین و هوایی پاک رابرای آنان به میراث بگذاریم .

انتهای پیام/
برچسب ها: آلودگی ، هوا ، قربانی ، معاینه ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار