رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حذف تحریم های صنعت خودرو افزایش میزان تولید و بالا رفتن کیفیت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، ابراهیم احمدی با بیان اینکه بعضی قطعه ها که تحت تحریم ها بود تا پیش از توافق از کشور چین وارد می شد، تشریح کرد: برداشتن این تحریم ها به طور مستقیم بر واردات قطعات خودرو که فقط توسط چند شرکت در بعضی کشورها تولید می شود، تاثیر دارد. قطعاتی مانند انژکتورها، کنترلورها و ... که تا پیش از این امکان واردات مستقیم آنها به ایران وجود نداشت، از این پس آزادانه وارد می شود.

وی اضافه کرد: این فرایند زمان بر است و شرکت های یاد شده ابتدا باید سفارش بگیرند که چند ماهی زمان می برد، امیدواریم تا بهمن ماه نتیجه حذف تحریم ها بر صنعت خودرو نمایان شود، البته احتمالا شاهد تاثیرات روانی این مسئله بر قیمت خودرو خواهیم بود.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به اینکه به گفته وزیر صنعت، در سال 92 صنعت خودرو معادل 1500 میلیارد تومان متضرر شده است، گفت: حذف تحریم ها هزینه های تولید خودرو را پایین می آورد و باعث جبران مقداری از این ضرر می شود، اما به دلیل وجود این ضرر، کاهش قیمت خودرو را شاهد نخواهیم بود.

رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ایجاد اشتغال را از دیگر نتایج مثبت حذف تحریم صنعت خودرو دانست و افزود: با وارد شدن قطعه و افزایش تولید خودرو، قطعه سازها هم تولید بیشتری خواهند داشت و نیروهای تعدیل شده به کار بر می گردند.

احمدی در خصوص رفع تحریم های مربوط به حمل و نقل و بیمه گفت: حمل و نقل قطعه با وجود محدودیت ها، زمان بر بود و قیمت را هم افزایش می داد که با رفع این محدودیت ها امیدواریم طی ماه های آخر سال تغییرات مثبتی را در صنعت خودروی کشور شاهد باشیم./س

برچسب ها: اصفهان ، تحریم ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.