خبرگزاری رویترز گزارش داد:تیم ملی فوتبال ایران که به جام جهانی راه یافته است در دور انتخابی ابتدا به زحمت افتاد اما در نهایت به سلامت از این مرحله عبور کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، رويترز از وضعيت تيم ملي ايران در راه جام جهاني گزارش داد و اعلام کرد: این تیم هم در گل‌زدن مشکل داشت و هم در تاکتیک‌های حمله اما در پایان این دور جان گرفت و سه بازی را برد که یکی از آنها پیروزی 1-0 مقابل کره جنوبی بود. ایران با این بردها از این گروه به عنوان سرگروه صعود کرداین پیروزی‌هایی که در ماه ژوئن به دست آمد به شدت اعتماد به نفس این تیم را بهبود بخشید.

این تیم از بازی رضا قوچان‌نژاد نیز تاثیر مثبت گرفت که در هر سه برد مرحله گروه‌بندی گل زده بود.

تیم ایران که سه بار قهرمان آسیا شده به خوبی سازمان‌دهی شده و از نظر شرایط جسمی از بسیاری از کشورهای منطقه قوی‌تر است. اما این تیم باید با تیم‌هایی قوی دیدار کند تا بتواند تصویر درستی از قابلیت‌های تیمی خود بیابد.

پیروزی در برابر تایلند و لبنان چیزی نیست که بشود به آن اتکا کرد. اگر قرار است این تیم از مرحله حذفی بالا برود باید بتواند یک تیم سطح بالای اروپایی یا آمریکای جنوبی را شکست دهد.

کارلوس کی‌روش، مربی 60ساله پرتغالی تیم ایران در مدت حضور دوسال و نیمه خود در ایران تلاش کرده است رضایت طرفداران داخلی را جلب کند. قرارداد وی فقط تا جام جهانی است و هیچ ضمانتی نیست که وی مربی‌گری تیم ایران را تا رقابت‌های آسیایی 2015 بر عهده داشته باشد.

این سرمربی سابق تیم ملی پرتغال و نیز رئال مادرید که قبلا دستیار آلکس فرگوسن در باشگاه منچستر یونایتد بوده است ضمن بهره‌گیری از نمایش دفاعی و حفظ توپ که با حضور قوچان‌نژاد و جواد نکونام صورت گرفت تلاش کرد خط حمله ایران را تقویت کند.

در بازی با کره جنوبی، داور کی‌روش را به خاطر درگیری و بداخلاقی از کنار زمین اخراج کرد. وی اگر می‌خواهد ایران در برزیل پیشرفت کند باید خونسردی خود را حفظ کند.

اگر وی در جام جهانی موفق شود می‌تواند دوباره برای کسب یک شغل مهم فوتبالی در اروپا رقابت کند.

بازیکن اصلی تیم ملی ایران جواد نکونام است. نکونام بازیکن خط میانی ایران در طول ده سال گذشته و با بیش از 130 بازی بین‌المللی، نبض خط میانی تیم ایران را در دست داشته است.

نکونام که به خوبی توپ را مهار می‌کند و در پاس‌کاری قدرتمند است، تکیه‌گاه تیم ایران است. وی پیراهن شماره شش را بر تن دارد. وی در حکم لنگر میانه میدان ایران است و از آنجا ضدحمله‌های فوری ترتیب می‌دهد.

نکونام همچنین متخصص ضربات کاشته است و بیشترین گل ایران را در بازی‌های انتخابی از نقطه پنالتی و ضربات آزاد به ثمر رسانده است.

کاپیتان 33ساله تیم ایران شش سال در لالیگا در باشگاه اوساسونا بوده است. وی سال گذشته به ایران بازگشت و در باشگاه استقلال بازی کرد و به این باشگاه کمک کرد عنوان قهرمانی لیگ برتر را در سال جاری میلادی به دست آورد و تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار