انجمن علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، به منظور آشنایی عموم جامعه از رخداد طبیعی زمین لرزه، از برگزاری ششمین نمایشگاه زلزله و ایمنی در این دانشگاه خبر داد.

دبیر برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: ششمین نمایشگاه زلزله و ایمنی، به مناسبت دهمین سالگرد زلزله دلخراش بم و با هدف ارتقای سطح آگاهی استادان، کارکنان، دانشجویان و دیگر بازدیدکنندگان در زمینه زلزله و راه های آماده شدن برای کاهش خطرات و اقدامات ایمنی پس از آن، برگزار می شود.

ˈسید فرهنگ غیاثیˈ افزود: تعداد حدود 20 غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که هر یک از دانشجویان به موضوعاتی چون سونامی (زلزله اقیانوسی)، بزرگترین زلزله ها در ایران و جهان، تهران خواهد لرزید؟؟، نقش بیمه در زلزله، توصیه های ایمنی، اقدامات قبل و بعد از زلزله و مطالب و موضوعات مهم و ضروری قابل توجه عامه مردم از این پدیده طبیعی می پردازند.

وی همچنین از انتشار نشریه ای تخصصی در همین زمینه از سوی دانشجویان رشته کارشناسی عمران این دانشگاه که در هر ترم چاپ می شود، خبر داد و افزود: زلزله پدیده ای طبیعی است که امکان وقوع آن در هر لحظه ای اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد آحاد جامعه با آگاهی هر چه بیشتر از این رخداد طبیعی با نحوه چگونگی برخورد با آن آشنا شوند تا ضمن کاهش هراس از این پدیده با آن مقابله اصولی داشته باشند.

غیاثی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان رشته عمران با این پدیده طبیعی و در نظر گرفتن اصول فنی در ساختمان سازی برای کاهش خسارات آن عنوان کرد.

دبیر برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: دانشجویان در غرفه ها با استفاده از ویدئوپرژکتور، لب تاپ، تبلت، بروشور و .... مطالب خود را در اختیار بازدید کنندگان نمایشگاه قرار می دهند.

غیاثی افزود: به دانشجویان شرکت کننده در این نمایشگاه در صورت احراز شرایط مطالب ارائه شده، جوایزی اهدا خواهد شد.

وی گفت: علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند روز دوشنبه 18/9/92 از ساعت 8 تا 13 به مجتمع امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (مرکز)، رو به روی دانشکده علوم اجتماعی مراجعه و از دستاوردهای فعالان این حوزه در زمینه زلزله و ایمنی بهره ببرند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.