استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنوع آب و هوایی ، مکان های تاریخی، طبیعی و مذهبی تمام شرایط را برای رونق گردشگری چهارفصل در این استان مهیا کرده است.

 سید موسی خادمی درگفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج به وجود دوهزار و500 اثر تاریخی استان و 750اثرثبت شده در فهرست ملی اشاره کرد و اظهار داشت: پراکندگی این آثار در جغرافیای هشت شهرستان استان به رونق و تنوع سفر گردشگری این استان کمک نموده است.
وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با 80 درصد مساحت کوهستانی که منابع طبیعی و جنگل های انبوه ، رشته کوه های دنا، لار و خامی ، رودخانه های دائمی ، آبشار ها و چشمه های جوشان فراوان بخشی از زیباترین جلوه ی طبیعت زاگرس را در خود جای داده است.
خادمی به وجود جاذبه های بدیع طبیعی، جنگلهای انبوه و باغات مرکبات با چشم اندازی زیبا درجای جای این استان اشاره کرد و افزود: طبیعت متنوع از پدیده های طبیعی این منطقه با تنوعی از جلوه های سردسیری و گرمسیری برای سفر طبیعت گردان چشم انداز بسیار زیبایی را خلق نموده است.
وی اظهار کرد: چهار فصل بودن به دلیل وجود اختلاف دما و همزمانی نزدیک به 20 درجه سانتی گراد اختلاف دما در مناطق سرد و گرم استان و برخوردار بودن از آب و هوای لطیف و پاک ، انبوه درختان و جنگل ، زراعت و کشاورزی بر استعدادهای گردشگری استان افزوده است.
خادمی تصریح کرد: این استان در حوزه گردشگری معنوی به دلیل وجود بارگاه مطهر حضرت بی بی حکیمه(س)،امامزاده علی، امامزادگان شاه مختار ، شاه قاسم و امام زاده جعفر (س) و دیگر امام زادگان واجب التعظیم یکی از استانهای معنوی کشور تبدیل شده است که براساس آمارهر ساله بر تعداد پرشمار زائر و گردشگر این حوزه افزوده می شود.
خادمی، نزدیکی استان به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس ، عبور جاده ترانزیت جنوب به مرکز کشور، همجواری با استانهای بزرگ و صنعتی را از دیگر مزیت های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: وجود حیات وحش در مناطق حفاظت شده دنا، تنوع بالای گونه های گیاهی نادر و دارویی ، زمینه را برای طبیعت گردان و محققین این بخش از صنعت گردشگری ایجاد کرده است.
خادمی به وجود 44 قله مرتفع پوشیده از برف ، پیست اسکی کاکان اشاره کرد و ادامه داد: این مکانها شرایط خاصی است که در کمتر استانی وجود دارد و این موقعیت منحصربفرد شرایط مطلوبی را برای کوهنوردان استانی ، ملی خارجی و دوستداران ورزش اسکی فراهم نموده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به گویش ها، سوغات و تولیدات محلی ، ایل راهها و کوچ عشایر، آداب و رسوم محلی و سنتی منطقه و روستاهای ویژه گردشگری استان اشاره کرد وافزود: این گونه شرایط متنوع برای سفر گردشگران جالب و دیدنی است.
خادمی یاد آور شد: در حوزه صنعت گردشگری استان شرایط برای جذب سرمایه گذار فراهم است و متقاضیان و سرمایه گذاران می توانند بدون دغدغه خاطر از حمایت همه جانبه مسوولان و متولیان امر ضمن ایجاد اشتغالزایی از درآمد خوبی هم برخوردار شوند.
واقع شدن کهگیلویه وبویراحمد با 16هزار کیلومترمربع وسعت در مرز میانی استانهای فارس ،خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری وبه لحاظ بعد مسافت کم با بنادر جنوب کشور به گردشگری این استان رونق خاصی داده است./س
برچسب ها: چهارفصل ، مستعد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.