معاون ارتقا سلامت شهرداري تهران از برگزاري جشنواره عكس و كاريكاتور به مناسبت هفته ديابت خبر داد و افزود: ويژه برنامه‌هاي ديگري نيز در اين ايام انجام خواهد شد.

اميدي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در تشريح اين خبر با اشاره به نامگذاري 12 آذر به عنوان روز جهاني معلولان اظهار داشت: به همين مناسبت از نهم لغايت 15 آذر با همكاري ادارات سلامت مناطق 22 گانه شهر تهران و با محوريت كانون‌هاي معلولان در سطح مناطق شهر تهران ويژه برنامه‌هايي به صورت متمركز و منطقه‌اي انجام خواهد شد.

وي افزود: برگزاري جشنواره عكس و كاريكاتور در منطقه 15 و با همكاري اداره سلامت اين منطقه و نيز كانون معلولان شهر قزوين و انجمن باور در فرهنگسراي خاوران از نهم الي چهاردهم آذرماه از جمله برنامه‌هاي اداره سلامت شهرداري تهران به مناسبت اين هفته است. ضمن اينكه اين مراسم توام با برگزاري اختتاميه جشنواره عكس سراسري معلولان است.

معاون ارتقا سلامت شهرداري تهران ادامه داد: برگزاري نشست تخصصي با عنوان معلولان و زندگي شهري و به منظور بررسي مشكلات و معضلات معلولين درحوزه‌هاي خلاهاي قانوني، بررسي مسايل معلولان و مشكلات معلولان در شهرها در 2 پنل افزود: بخش اول با عنوان قانون و افراد داراي معلوليت با حضور معاونان اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، رئيس كميسيون محيط زيست شوراي شهر و نماينده فراكسيون مجلس شوراي اسلامي و رئيس سازمان بهزيستي و نيز NGO هاي فعال در حوزه معلولان برگزار مي‌گردد.

اميري پنل دوم را با عنوان افراد داراي معلوليت و شهر بدون مانع با حضور عضو كميسيون شهرداري و معماري شوراي اسلامي شهر تهران دبير ستاد مناسب سازي شهرداري، مدير كل سلامت، دبير كل كانون معلولان شهر تهران، معاونت‌هاي حمل ونقل و ترافيك عنوان كرد و گفت: افراد داراي معلوليت و مديران شهري مخاطب ويژه اين برنامه خواهند بود.

وي ادامه داد: شب شعر معلولان با همكاري اداره سلامت و كانون معلولان منطقه 4 كارگاه آموزش شناخت و ارتباط موثر با افراد داراي معلوليت ويژه مديران محلات، معاونين شهرسازي معماري، حمل و نقل و ترافيك و فني عمران مناطق 22 گانه در منطقه 6 از برنامه‌هاي اداره كل سلامت شهرداري به مناسبت اين هفته است.

معاون ارتقاي سلامت شهرداري تهران با يادآوري سكونت تعدادي از افراد معلول در سطح شهر تهران تصريح كرد: شناسايي نيازهاي اين قشر و اقدامات موثر در خصوص رفع آن از جمله رويكردهاي برگزاري اين كارگاه است.

اميري با بيان راه اندازي سامانه حمل و نقل ويژه معلولين در سطح شهر اظهار داشت: برگزاري جلسات توجيهي رانندگان اين سامانه در خصوص نحوه تعامل و برخورد با افراد معلول و نيز آشنايي آنان با انواع معلوليت‌ها و مشكلات معلولين از ديگر برنامه‌هاي ويژه معلولان به مناسبت اين هفته است.

وي افزود: طراحي 3 هزار پكيج با عنوان خواستن توانستن است آشنايي با كانون‌هاي معلولان، شيوه برخورد با افراد داراي معلوليت، مناسب سازي براي معلولان و آشنايي با انواع معلوليت ها از ديگر اقدامات اداره كل سلامت است كه در سطح نواحي شهر توزيع خواهد شد.

معاون ارتقا سلامت شهرداري تهران خاطر نشان كرد: برگزاري جلسات مشترك دبيران و كانون‌هاي معلولان با شهرداران مناطق و تقدير از معلولان مناطق و نخبه در هفته معلولين برگزاري جشنوره‌هاي مختلف فرهنگي و ورزشي برپايي پايگاه ارائه خدمات مشاوره سلامت تست قند و فشارخون و نيز ارائه مشاوره‌هاي پزشكي ويژه افراد معلول و نيز برپايي تور ويژه دبيران كانون‌هاي معلولان مناطق 22 گانه به ميزباني منطقه يك از ديگر برنامه‌هاي اجرائي به مناسبت هفته ديابت است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جشنواره ، عکس ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار