معاون پارلمانی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به توافق ژنو گفت: برخورد جهان عرب با این توافق منفی نیست.

حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به جلسه صبح امروز مجلس که در آن محمدجواد ظریف به ارائه گزارشی از روند مذاکرات پرداخت، اشاره کرد و گفت: به نظرم جلسه بسیار مثبت بود به طوری که آثار رضایتمندی در همه جناح‌ها و فراکسیون‌های مجلس مشهود بود.  
 
وی افزود: هم چنین با توجه به این که جلسه علنی به صورت زنده پخش می‌شد مدیریت خوبی صورت گرفت و وزیر امور خارجه و نمایندگانی که به نمایندگی از کمیسیون‌های تخصصی صحبت کردند در چارچوب صحبت‌های خوبی داشتند.  
 
قشقاوی تصریح کرد: نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان ملت حق دارند که اگر دغدغه‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای برای آنان پیش آمده آن را بیان کنند.  
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به واکنش کشورهای عربی در پی توافق ژنو اشاره کرد و گفت: من مشاهده نکردم کشورهای عربی واکنش منفی نسبت به این توافق داشته باشند.  
 
وی افزود: عربستان سعودی هم سکوت کرده است، البته ممکن است این سکوت موقتی بوده و بعدا موضع گیری کند.
 
قشقاوی تاکید کرد: برخی کشورهای عربی منطقه موضع مثبت گرفتند و کل جهان عرب نسبت به این توافق برخورد منفی نداشتند چرا که امنیت یک موضوع همگانی است و به عبارتی امنیت ایران امنیت منطقه بوده و بالعکس این موضوع صدق دارد.  
 
وی در پایان تاکید کرد: موضوع رفع تنش یک امر همگانی بوده و تعامل به نفع منافع ملی و همسایه کشورها است. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: توافق ، ژنو ، جهان ، عرب ، قشقاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار