کشت سبزیجات برگی، بیش از 400 هکتار از مزارع شهرستان جهرم فارس را به خود اختصاص داد که محصول آن دارای مرغوبیت و کیفیت مطلوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جلال بهجو مدیر اداره جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به کشت سبزی در تمام فصول توسط کشاورزان جهرمی ادامه داد: سالانه 18 تن محصول سبزی که بیشتر آن را محصولاتی همچون شوید، جعفری، تره و ریحان تشکیل می دهد در مزارع این شهرستان تولید و به بازارهای داخل و خارج استان فارس صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه کشت محصولات سبزی و صیفی به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مصرف محصولات غیر ارگانیک سبب افزایش بیماری‎ها در سطح جامعه می‎شود در حالی که در کشت محصول ارگانیک استفاده از کود و مواد شیمیایی ممنوع است.

وی با بیان اینکه برای کاشت سبزیجات مسائلی از قبیل تهیه زمین، بذر، کود، نحوه کاشت، آبیاری و مراقبت های ضروری در حین کاشت مطرح است، گفت: رعایت نکات لازم برای هر یک از این موارد جهت داشتن یک محصول خوب و مرغوب امری ضروری است.

بهجو با اشاره به خواص منحصر به فرد سبزی ها افزود: سبزی ها هر کدام ویژگی ‌های تغذیه‌ای و درمانی خاص خودشان را دارند که استفاده از آن برای تمام افراد جامعه توصیه می شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: کشت ، سبزیجات ، برگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.