سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورگفت: مددجویان تنها در صورت برخورداری از سلامت جسمی و روانی بالا خواهند توانست توانمندیهای خاص خود را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین انواری خاطر گفت: حضور مدیران در چنین برنامه هایی می تواند راه گشا بوده  و نقش موثری در روند فعالیت ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاوره و مددکاری نیازمند سرمایه گذاری بسیاری هستیم، بر اهمیت و نقش این مسئله تاکید کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه ما برای تحقق اهداف خود چند محور تعریف کرده ایم، یکی از اصلی ترین این محورها را سلامت عنوان و خاطر نشان کرد: اگر سلامت مددجویان تامین نشود نمی توانند توانمندی قابل حصولی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر به هر دلیلی تعادل جسمی و روانی فردی به هم بخورد به همان نسبت از سلامت فاصله می گیرد، گفت: مددجویان تنها در صورت برخورداری از سلامت جسمی و روانی بالا خواهند توانست توانمندیهای خاص خود را داشته باشند.

انواری معتقد است: ابتکار عمل و هنر مشاور و مددکار خوب این است تا در برخورد با مددجوی خود آنچه را که می خواهد و به آن نیاز دارد را شناسایی کرده و در راستای تحقق آن گام بردارد.

در ادامه علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور یکی از اساسی ترین نتایج تحول در کمیته امداد را رضایت مندی مددجویان عنوان و خاطر نشان کرد: این اتفاق در قالب تحول در خدمت رسانی شدنی است.

وی سپس مددکار را نزدیکترین عنصر اجرایی به خانواده ها دانست و تاکید کرد: مددکارها بایستی در شناسایی و شناخت مشکلات دچار لکنت نشوند که این اتفاق کمیته امداد را به گمراهی می کشاند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادکشور معتقد است: اگر مددکارها شناخت درستی از مسائل و مشکلات پیش روی خانواده ها داشته باشند می توانند آنها را به درستی هدایت کرده و در غیر اینصورت اهداف کمیته امدادبه بیراهه می رود.

به گفته ذوالفقاری امداد به دنبال آن نیست که سرپرستی خانواده ها را به عهده بگیرد و برای خانواده ها پدری کند بلکه به دنبال این است که با برنامه ریزی درست آنها را به سوی تصمیم گیریهای درست هدایت کند.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور افزود: تعمیق بخشی باورهای دینی و جلوگیری از سطحی نگری یکی دیگر از اهداف این مجموعه می باشد.

در ادامه معاون فرهنگی کمیته امداد کشور نیز اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی شناسایی فرایندهای دخیل در توانمندسازی از اهمیت زیادی برخوردارند.

وی خاطر نشان کرد: باید بحث توانمندسازی را جدی گرفته و نقش تعامل بین بخشی را مورد توجه قرار داد.

میرشکار سپس با بیان اینکه در کارهای فرهنگی بایستی نگاه ما خانواده محور باشد خاطر نشان کرد: نظام جامع آموزش تربیتی در تحقق این هدف اثرگذار خواهد بود.

سپس به ارائه یک تعریف از زندگی پرداخت و تاکید کرد: زندگی را یک مبارزه تعریف می کنند که در این مبارزه اگر انسان بتواند قوای جسمی روحی خود را در تعادل قرار دهد، موفق خواهد شد تا در میدان نبرد زندگی به فعالیت های خود ادامه دهد.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور معتقد است: در مبارزه زندگی تنها افرادی موفق خواهند شد که از سلامت کافی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه اکثر مددجویانی که در ارتباط با مددکاران قرار می گیرند در عدم تعادل جسمی روانی به سر می برند، گفت: وظیفه اصلی مددکاران است که شرایطی را فراهم کنند تا مددجویان بتوانند زندگی متعادلی را داشته باشند./س

برچسب ها: مشاوره ، مددکاری ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.